تکنیک «۸-۷-۴» برای یک خواب راحت






منبع

 “اندرو ویل”، پزشک آمریکایی در توضیح این تکنیک گفت: برای امتحان این روش در یک مکان آرام و راحت بنشینید و ابتدا باید حتما نوک زبانتان را روی بافت پشت دندان‌های جلویی بالای خود قرار دهید. سپس به مدت چهار ثانیه نفستان را از بینی و بی‌صدا به داخل فرو دهید. قبل از بازدم، نفست خود را به مدت هفت ثانیه نگه دارید.

هنگام بازدم نیز به مدت هشت ثانیه هوا را با قدرت از دهانتان بیرون دهید، طوری که با این کار صدایی مانند “هو” کشیدن، ایجاد شود. سپس این کار را برای چهار چرخه‌ تنفسی تکرار کنید. دکتر ویل تاکید دارد که برای چهار ماه‌ اول، افراد نباید این کار را بیشتر از چهار چرخه انجام دهند. وقتی با این روش احساس راحتی بیشتری کردید، می‌توانید آن را تا هشت چرخه افزایش دهید. این پزشک آمریکایی همچنین توصیه می‌کند که انجام این کار در هر نوبت هرگز نباید از هشت چرخه بیشتر شود.

آیا این روش واقعا موثر است؟

به گزارش برنا؛ متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس (NHS)  یادآور می‌شوند که کمبود خواب طولانی‌مدت ممکن است با بسیاری از بیماری‌ها از جمله چاقی، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، آلزایمر و بیماری‌ها و اختلالات روان مانند اضطراب و افسردگی ارتباط داشته باشد.

کارشناسان سلامت با توجه به ضرورت داشتن خواب کافی برای همه افراد و در تمام سنین همواره سعی کرده‌اند برنامه‌های روزانه متفاوت یا روش‌هایی را پیدا کنند که مردم بتوانند آن‌ها را به کار بگیرند تا به بهبود کیفیت خواب آنها کمک کند. یکی از این روش‌ها، “تکنیک تنفس ۸-۷-۴” نام دارد؛ تمرینی که هدف آن تنظیم کردن تنفس و کمک به آرام شدن بدن قبل از ساعت خواب است.

بخوانید:  در اولین سخنرانی پادشاه جدید انگلیس چه گذشت؟

تکنیک ۸-۷-۴ چیست؟

 





نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف