تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می شود

انتهای پیام/



منبع

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه این حسینیه جزو آثار ثبت ملی کشور است، افزود: این حسینیه توسط حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث شد که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده بدون کم و کاست برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این  تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود،  گفت : در این نشست مقرر شد بازسازی این حسینیه  در سه فاز، اجرای کانال زه کش، مقاوم سازی ایوان شرقی و مرمت های جزئی و تاسیاساتی توسط سازمان نوسازی شهر تهران اجرایی شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اشاره به اینکه این حسینیه قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد ومتعلق به دوران قاجار است،گفت: طرح بازسازی این حسینیه توسط سازمان نوسازی تصویب شده بود و مقررشد تا در زمان ده روز آتی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، بازسازی این حسینیه در سه مرحله انجام شود. 

بخوانید:  حجم بالای قاچاق سوخت دراستان کرمان نگران کننده است/لزوم بهره‌گیری مناسب از سامانه‌های هوشمند به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت