تیم ضعیف وزیر پیشین جزء حلقه دوستان صحرایی هستند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مگر نه اینکه آقای دکتر نوری برای تأخیر در پرداخت حقوق و رتبه‌بندی معلمان استعفا دادند، جنابعالی با مدیران مقصر در این حوزه چه برخوردی کردید، برخی مدیران مقصر از دوستان نزدیک شما هستند، ما نگران اطرافیان شما و تیم ضعیفی هستیم که مسبب وضعیت موجود هستند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مدیریت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حوزه آموزشگاه‌داری ادامه داد: شما مدیریت یک آموزشگاه زبان انگلیسی را دارید که دقیقا با کانون زبان ایران که شما قرار است در وزارت آموزش و پرورش مدیریت آن را برعهده بگیرد، دارای تعارض منافع و رقابت جدی است، شما منافع شخصی خود را دنبال می‌کنید و یا مسئولیت آموزش و پرورش را برعهده دارید.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی و با اشاره به موضوع بدحالی دانش‌آموزان گفت: یکی از اشتباهات اساسی دکتر نوری در دوران وزارتشان این بود که با وجود شیوع بدحالی و مسمومیت دانش‌آموزان حدود 8 ماه معاون تربیت بدنی و سلامت نداشت و الان هم ندارد. شما در این خصوص چه کردید. آیا برای تمشیت امور نمی‌توانستید برای یک نفر حکم بزنید و این معاونت را از بلاتکلیفی نجات دهید، شما از 14 فروردین سرپرست وزارتخانه هستید و آنقدر غرق رایزنی و ارتباط‌گیری و جذب نظر نمایندگان مجلس شدید که از مهمترین موضوع این روزهای آموزش و پرورش غافل شدید و طبق گزارش ارسالی از اولیای دانش آموزان در مناطق مختلف آزمون‌های نهایی با تأخیر 30 تا 40 دقیقه‌ای برگزار می‌شود که امسال تأثیر مستقیم در کنکور دارد و در برخی از حوزه‌ها نبود ملزومات اداری باعث تأخیر در برگزاری آزمون و ایجاد استرس بیش از حد برای دانش‌آموزان شده است.

بخوانید:  دیدار تیم های فوتبال ایران

وی افزود: شما فکر می‌کنید مشکل آموزش و پرورش، وزیر سابق یعنی آقای دکتر نوری بود یا تیم ناهماهنگ ایشان؟! شما از 14 فروردین ماه 1402 سرپرست آموزش و پرورش شدید و همان تیم ضعیف را که آموزش و پرورش را به این نقطه رساندند، جزء حلقه دوستان شما بودند. جناب آقای دکتر صحرایی بنابر شنیده ها شما می‌خواهید از همین تیم استفاده کنید و برنامه شما را همین تیم تنظیم کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: آیا شما سازمان نوسازی را مأمور کردید تا با نمایندگان ارتباط بگیرد و برای رأی آوری رایزنی کند، اگر نکردید صریح بفرمایید و تلاش عجیب برای صندلی وزارت برای چیست. آیا حق داشتید از امکانات دولتی پیش از برگزاری جلسه امروز استفاده کنید و بخواهید جلب نظر همکاران من را در مجلس داشته باشید و آیا اگر این مصلحت بوده است که انجام شود، چرا باید برای شما و خط شما و برای انتخاب شما انجام شود. شما به عنوان یک سرپرست می‌توانستید کار را انجام دهید./



منبع نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه برای جابجایی برخی مدیران پردیس‌های استانی و روسای مسئله‌دار دانشگاه چنین مسئله‌ای صدق می‌کند که همکاران من در سطح کشور می‌توانند با رویکرد به مصادیق آن متوجه اوضاع فرهنگیان در سطح پردیس‌ها شوند، همچنین موارد متعددی از سوء مدیریت این مدیران از سوی دانشجویان به شما اطلاع‌رسانی شد اما شما کاری نکردید و عملکرد شما در این حوزه قابل قبول نیست.

وی افزود: شما یک جانباز 70 درصد را عزل و فردی را که در دستبوسی فرح شرکت کرده بود و در دوران اصلاح‌طلبی تألیف کتب درسی را برعهده داشت را جای او نشاندید، من چطور می‌توانم اعتماد کنم شما وقتی وارد آموزش و پرورش شوید از این عوامل استفاده نمی‌کنید. شما در شب 12 اردیبهشت ماه امسال با جریان تشکیلاتی خاتمی در شبکه شاد برنامه زنده برگزار کردید در حالی که به شما گفته شده بود این کار را نکنید. روی اعتماد چه کسانی برای وزارت آموزش و پرورش حساب کردید.

بخوانید:  پیش بینی سن مغز با استفاده از یک روش رگرسیونی تجمیعی عمیق مبتنی بر چند اطلس مغزی

خضریان بیان کرد: شما مسئولیت جایی را برعهده دارید که کلاس‌های مختلط و تصاویر بی‌حجاب آن در سطح کشور منتشر شده است و شما چه عکس‌العملی را نشان دادید، شما در اینستاگرام شخصی‌تان خواننده همراه فتنه را تبلیغ کردید و یک دختر دانشجوی بی‌حجاب که در بلگراد گیتارزنی می‌کرد منتشر کردید و با کدام یک از خطوط فرهنگی این کار را انجام دادید.

خضریان بیان کرد: آقای دکتر صحرایی مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان فرمودند تعلیم و تربیت قابل واگذاری نیست اما متأسفانه معاون جنابعالی درست یک هفته بعد طی نامه‌ای اعلام کرد یک تشکل غیردولتی در سطح مدرسه، منطقه و ستاد تشکیل تا زمینه همکاری اولیا در آموزش و پرورش در امر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در برآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را فراهم کند.

خضریان گفت: همچنین ریاست ستاد تبلیغاتی یکی از نمایندگان اصلاح طلب در شهرستانی است که شما در انتخابات‌های گذشته در آن مسئولیت داشتید و بعد از رأی آوری آن فرد شما به عنوان رئیس بنیاد شهید آن شهرستان منصوب شدید و این سوال مطرح است که ارتباط شما با جریان اصلاح طلبی در سطح شهرستان‌تان چیست و آیا به دلیل خویشاوندی است یا عقیدتی. اصل موضوع را برای همکاران من توضیح دهید، همچنین قوت گرفتن جریان لیبرال در دوران سرپرستی شما چیست. برگزاری نشست‌های جریان لیبرال زیر چتر دانشگاه فرهنگیان که در 27 و 28 اردیبهشت در دانشگاه فرهنگیان بابلسر با حضور شما برگزار شد، اینها نتیجه چیست؟ و در جریان این اتفاقات ارتقاء افراد نزدیک به اصلاحات در دوره ریاست دانشگاه فرهنگیان و در مدت محدود سرپرستی آموزش و پرورش از کجا نشأت می‌گیرد.

بخوانید:  همگرایی کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین و محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی ضروری است/ تاکید نخست وزیر بنگلادش بر حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی به عنوان موضع ثابت دولت و ملت بنگلادش