ثبت روز مازندران در تقویم کشور با کمک رئیس جمهور صورت گرفت

سید محمود حسینی پور یادآور شد: امسال هفته مازندران در سراسر استان آتش به اختیار است و دستورالعملی تهیه شده است که در سال نخست اجرای آن باید به بهترین نحو ظهور و بروز یابد.

وی با بیان این که مسیر پیش روی فرهنگی که با محوریت هفته مازندران در برابر ماست، بستر احیای هویت واقعی مازندران است، ادامه داد: همه کسانی که دل در گرو فرهنگ، آئیین و سنن مازندران دارند باید با حمیت و اهتمام ویژه در این راستا قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسینی پور در هشتمین جلسه هماهنگی روز مازندران با عنوان اینکه حلقه مفقوده‌ای در روزشمار تقویم جمهوری اسلامی ایران وجود داشت که علیرغم تلاش های صورت گرفته در گذشته، با رای رئیس جمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و این اتفاق مهم و تاریخی صورت گرفت، خاطرنشان کرد : در حال حاضر گروه های زیادی پیرامون موضوع روز و هفته مازندران در حال فعالیت هستند و استانداری مازندران از برنامه ها و اقداماتی که به مناسبت هفته مازندران برگزار می گردد حمایت می کند.

استاندار مازندران اظهار کرد: در هفته مازندران باید اقداماتی که موجب استقبال مردم از کل کشور از آئین ها و سنن مازندران می گردد را در شهرهای مختلف مازندران به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: هویت مازندران در مناطق روستایی مورد تهاجم قرار گرفته و در روستاها تغییرشکل و ماهیت یافته است، لذا تشکیل دبیرخانه دائمی هفته مازندران با محوریت نخبگان و اندیشمندان که دغدغه اصلی شان حفظ هویت مازندران است را اعلام می کنیم. محل دبیرخانه دائمی هفته مازندران در استانداری مازندران است و سازمان های مردم نهاد می بایست سهم حداکثری در تحقق اهداف این حرکت داشته باشند.

بخوانید:  هندی‌ها از دل امواج دریا برق بیرون کشیدند!

حسینی پور، یادآور شد: ضرورت دارد طرح جامعی برای حفظ هویت و احیای سنت های اصیل مازندران جهت تصویب در شورای برنامه ریزی تهیه، تدوین و ارائه گردد.



منبع

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مازندران دارای هویت و تاریخ و جغرافیایی خاص بود که بدلایل مختلف آن شکل و دامنه جغرافیایی امروز دیگر وجود ندارد، افزود : باید هویت و اطلس اصیل مازندران حفظ شود. مدارس ما باید متناسب با هویت مازندران فعالیت کنند و هویت در درجه اول در مدارس ما شکل می بندد و ما باید ساز و کاری جهت فعالیت مدارس در این حوزه ایجاد کنیم.

استاندار، مرکبات را یکی از نشان های هویتی این خطه در حوزه کشاورزی و باغداری دانست و تاکید کرد: مجموعه جهاد کشاورزی جشنواره مرکبات، کیوی، انار و برنج در این هفته برگزار کند.