ثبت نام مرحله اول 47 مین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا 19 خرداد



به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد صالح‌ نژاد با اشاره به برگزاری چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: این دوره از مسابقات با عنوان یادبود و بزرگداشت شهدای خدمت برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسابقات سراسری قرآن کریم که سازمان اوقاف متولی آن است، معتبرترین مسابقات قرآنی ایران و جهان اسلام به شمار می‌رود که از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی تدارک دیده شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ثبت نام در مرحله نخست چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن از یکم خردادماه آغاز شده است گفت: علاقمندان می‌توانند تا 19 همین ماه با مراجعه به تارنمای سازمان اوقاف به نشانی www.my.oghaf.ir اقدام به نام‌نویسی کنند.

وی ادامه داد: تمام علاقمندان، حافظان و قاریان و همچنین فعالان قرآنی در حوزه‌های مختلف معارفی که بالای 18 سال سن داشته باشند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: بخش آوایی مسابقات شامل رشته‌های حفظ (پنج، ده، 20 و 30 جزء)، قرائت، ترتیل، دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم است.

او با اشاره به رشته‌های بخش عمومی این مسابقات عنوان کرد: معارف قرآن کریم (ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر)، معارف تخصصی قرآن، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه، در این بخش گنجانده شده‌اند.

صالح‌نژاد افزود: امسال همچنین برای نخستین بار علاقمندانی که در بازه سنی 12 تا 18 سال هستند می‌توانند در بخش مربوط به خود و در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن کریم ثبت نام کنند.

بخوانید:  حضور گردشگران در منطقه آزاد انزلی از رویداد فرهنگی گوهرشاد است

وی ادامه داد: لازم است در هنگام ثبت نام، حتما استان مد نظر به درستی انتخاب شود.

انتهای پیام



منبع