جزئیاتی از اجرای طرح دارویار در استان

به گفته وی، بیمارانی که تحت پوشش بیمه باشند و با نسخه معتبر به داروخانه ها مراجعه کنند، هیچ افزایش قیمتی در تهیه داروها نخواهند داشت و حتی ممکن است در تهیه برخی داروها، با کاهش قیمت نیز مواجه شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: نسخ بیماران مزمن در صورت صلاحدید پزشک معالج، تا دو بار بدون نیاز به تجویز مجدد پزشک تمدید می شود.

به گفته وی، تاکنون ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اجرای این طرح مثبت بوده و خوشبختانه شکایتی در این خصوص ثبت نشده است و با این حال، شماره تماس ۵_۰۵۸۳۲۲۴۸۰۰۱ داخلی ۱۲۸ برای پاسخگویی به سوالات مردمی و همچنین ۱۹۰ برای طرح شکایات مردمی در نظر شده است

دکتر وکیلی در خصوص افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و ممکن است برای تهیه دارو به داروخانه ها مراجعه کنند، نیز تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح، ۳ دهک پایین درآمدی در کشور، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه شده اند و سایر دهک های درآمدی کشور نیز، تا ۳ ماه مشمول بیمه سلامت هستند و این افراد می توانند به سامانه بیمه سلامت مراجعه و اقدام به بیمه کردن خود و سایر افراد تحت پوشش کنند و در صورت بیمه بودن و ارائه نسخه معتبر، هیچ افزایش قیمتی در تهیه داروها نخواهند داشت.





منبع

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین از نظارت دقیق بر اجرای این طرح در سطح استان خبر داد و افزود: به صورت مستمر تیم های دانشگاه علوم پزشکی استان و در تمامی سطوح، از ریاست دانشگاه و معاونت ها گرفته تا بازرسی و حراست در تلاشند تا این طرح به خوبی و با دقت اجرا شود.

وی ابراز کرد: ۳۶۶ قلم داروی پر مصرف و ضروری بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون، قلبی عروقی و… نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سیدعلی وکیلی گفت: طرح دارویار با دستور رئیس جمهور و با اجرای وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، همزمان با سراسر کشور، در سطح داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان به مرحله اجرا درآمد و شامل داروهای تولید داخل می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با تشریح جزئیات اجرای طرح دارویار گفت: در این طرح دولت علاوه بر این که پرداختی مردم را ثابت نگه داشته و در بعضی موارد کاهش داده، پوشش بیمه بیشتری را هم برای دارو‌ها اعمال کرده است و اکنون یارانه دارویی مستقیم به دست بیماران می رسد.

بخوانید:  سال ۱۴۰۲ سال تداوم تلاش مضاعف و شبانه‌روزی دولت برای خدمتگزاری است/ تاکید بر بسیج همه ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی منسجم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲

انتهای پیام