وی گفت: هر کدام از این طرح های قطار حومه ای و یا مترو عملیاتی شود ایرادی ندارد.
ارسال به دیگران
|
انتهای پیام/
حسین حق وردی نماینده مردم ملارد، شهریار و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره آخرین وضعیت متروی غرب استان تهران اظهار داشت: دو طرح در این باره وجود دارد؛ طرح اول مربوط به قطار حومه ای با تولیت شرکت راه آهن است. اساسنامه قطار حومه ای غرب استان تهران در هیئت دولت سابق مصوب شده و حتی مطالعات اولیه و فاز اول آن اجرا شده است ضمن اینکه مشاور هم نظر خودش را در این باره اعلام کرده است.
نماینده شهریار در مجلس تصریح کرد: متولی این خط شرکت راه آهن است ولی کار عملیاتی آنرا انجام نمیدهد و اعلام کرده که پولی برای این پروژه ندارند در حالی که جمعیت زیادی از این خط استفاده می کنند و خیلی سریع سرمایه گذاری باز می گردد؛ این در حالی است که سرمایهگذار هم آمادگی سرمایه گذاری را داشت ولی شرکت راه آهن طرح را رها کرد اما ما بارها با برگزاری جلساتی این موضوع را پیگیری کردیم.
وی ادامه داد: قرار است بر این اساس قطار حومه ای غرب استان تهران به خط آهن سراسری تهران – تبریز (خط آهن انتهای غرب ایران) متصل شود؛ ضمن اینکه مقرر شده به موازات جاده چیتگر یک خط راه آهن جدا شده و به شهر قدس و سپس شمال شهریار و اندیشه و ملارد و در افق توسعه کامل به صفادشت منتهی میشود.