جشنواره ملل می تواند در نزدیکی ملتها موثر باشد

image_2022_7_9-14_6_32_783_A2U

غفوری فرد تصریح کرد: جشنواره ملل باید بتواند ضمن ایجاد شناخت بیشتر میان ملتها به نزدیک شدن ملل و نیز درک درست از واقعیتها و نیز تقویت دوستی و صلح کمک کند.

غفوری فرد تصریح کرد: ایران اسلامی با پیشینه چند هزار ساله تاریخی و هویت غنی فرهنگی می تواند در جهان تاثیرگذار باشد. 

وی اضافه کرد: اگر مردم با فرهنگ و هویت فرهنگی ملتها آشنا شوند و شناخت درستی از آداب و رسوم و عقاید ملتهای دیگر داشته باشند دیگر جنگی رخ نمی دهد و این جشنواره می تواند در معرفی هویت و فرهنگ و اندیشه ملتها نقش مهمی ایفا کند.

image_2022_7_9-16_36_45_777_cCY

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب ما فرهنگی بود و امیدواریم با برگزاری جشنوارهایی مانند جشنواره ملل بتوانیم با کمک دانشگاه ها و ابزار هنر در تقویت صلح و دوستی تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: شناخت فرهنگ های مختلف در جشنواره از اهمیت خاصی برخوردار است وانسان باید به خود و خالق شناخت پیدا کند تا بنده خوبی باشد.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: داشتن بصیرت در دنیای کنونی بسیار روشنگر است و دانشجویان ملل مختلف باید بدانند که آمریکا با سابقه تاریخی 250 ساله در بیش از 300 جنگ شرکت داشته و به کشورها آسیب زده و بیشتر این درگیری ها ناشی از جهل و نا آگاهی ملتهاست.

حسن غفوری فرد در این جشنواره گفت: یاد شهید رجایی و بابایی را گرامی می داریم و روز عرفه را بعنوان روز شناخت انسانها می دانیم که ما را به معرفت الهی نزدیک تر می کند.

وی اظهارداشت: کار فرهنگی به سلاح و زور نیاز ندارد و در دراز مدت تاثیرگذار است و امروز باید با کمک دانشجویان به فعالیتهای فرهنگی اهمیت بیشتری داد.

بخوانید:  جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول ظرفیت بین المللی شدن را دارد / جنایات غزه به زبان کودکانه نیز اطلاع‌رسانی شود
به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فرهنگ ملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور روز پنجشنبه با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور، ابوالحسن خلج منفرد مدیرکل همکاری های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی، اعلایی استاندار، حسن غفوری فرد، رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، روسای دانشگاهها و دانشجویان و نمایندگان ۲۱ ملیت در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین آغاز شد. 

انتهای پیام



منبع

رئیس اسبق دانشگاه بین المللی امام خمینی گفت: حج بزرگترین مراسم عبادی و سیاسی مسلمانان جهان است تا عبودیت را  اثبات کند و شناخت انسان به معبود را تعالی بخشد. 

رئیس اسبق دانشگاه بین المللی امام خمینی اظهار داشت: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و آسیب هایی که در  برخی کشورها دیده می شود ناشی از بی توجهی به اقدامات فرهنگی است که باید آن را جدی بگیریم و برنامه ریزی مدون و مستمری در این عرصه داشته باشیم.