وی تصریح کرد: در بخش نرمافزاری، مجموعه اقداماتی هم توسط آموزش و پرورش و هم توسط بقیه نهادهای همکار فرهنگی آموزش و پرورش باید به وجود آید و اعتراف میکنیم که فراهم نشده است.
وی ادامه داد: به وجود آوردن این تمهیدات و مقدمات در مدارس با اختصاص مکانهایی برای اقامه نماز در مدرسههایی که نمازخانه ندارند، انجام میشود؛ مدتهاست نقشه ساخت مدارس توسط سازمان نوسازی مدارس بهگونهای است که قطعاً در آن نمازخانه هم پیشبینی میشود.
به گزارش خبرگزاری برنا، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با شبکه خبر با موضوع «نقش مدارس، دانشگاهها و دستگاههای فرهنگسازی در گسترش فریضه نماز»، اظهار کرد: برای اقامه نماز تمهیدات نرمافزاری و سختافزاری لازم است؛ تمهیدات سختافزاری به معنای فراهم آوردن زمینه برگزاری نماز در مدرسه، اماکن و مساجد است.
وی درباره شیوههای جذب دانشآموزان به نماز، گفت: ۴۷ هزار امام جماعت در مدارس حضور دارند که ۱۰ هزار نفر با کمک مرکز تخصصی نماز ذیل ستاد اقامه نماز تحت پوشش آموزشهای شیوههای جذب بچهها به نماز قرار گرفتند و انشاءالله مابقی ائمه جماعات هم در آموزشها شرکت میکنند.
باقرزاده تصریح کرد: شیوههای مختلف داریم و تلاش میکنیم که پیاده کنیم که یکی از روشها، مشارکت فعال بچهها در طراحی موقعیت و مقدمات نماز است؛ در هر مدرسه ای که کار به خود دانشآموزان سپرده شده است، آن مدرسه نمازش خیلی باشکوهتر است از نمازی که کار به دست بچهها سپرده نشده است.
نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف