جمع آوری 56 میلیارد تومان زکات طی 10 ماهه سال جاری خوزستان


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان در این مراسم با اشاره به اینکه استان خوزستان از ظرفیت کشاورزی خوبی برخوردار است، اظهار کرد: فرهنگ پرداخت زکات را نهادینه کنیم می توان با پرداخت زکات، بسیاری از مشکل و کمبودها را در جامعه برطرف کرد.

لازم به ذکر است که در پایان نیز با حضور مسوولان از از مبلغین، مودیان و مروجان برتر و برگزیدگان آثار هنری مقاله های برتر زکات تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

جمال شیبه در ادامه به خدماتی رسانی در عرصه محرومیت زدایی و عمرانی در این استان اشاره کرد و افزود: در بحث محرومیت زدایی تهیه جهزیه برای نیازمندان، درمانی، توانمندسازی خانواده ها، معیشت بوده همچنین در بحث عمرانی احداث تعمیر مسکن مساجد و… از جمله موارد مصارف زکات در استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات خوزستان امروز چهارشنبه 19 بهمن ماه با حضور مسوولان استانی و ملی در تالارامام خامنه ایی مجتمع فجر سپاه- ملی راه اهواز برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمین(ره) خوزستان در پایان با بیان اینکه 56 میلیاردتومان زکات در 10 ماه سال جاری استان خوزستان جمع آوری شده، تصریح کرد: ارایه مقاله‌ و تولیدهای هنری و رسانه‌‌ای در جشنواره‌های زکات، زمینه فرهنگ‌سازی پرداخت زکات را فراهم می‌کنند که قطعا نتیجه آن خیر و برکتی است که بر سر سفره نیازمندان خواهد نشست.

بخوانید:  تلویزیون، سینما و شبکه های نمایش خانگی مکمل یکدیگرند

انتهای پیام/





او با تاکید بر تبلیغ زکات توسط مودیان این فرضیه گفت: از جمله موارد تبلیغ زکات این بوده که مودیان زکات حس خوب زکات دادن را به دیگران منتقل و اطرافیان را تشویق به این امر کنند.

شیبه هدف از برگزاری جشنواره زکات را آگاه‌سازی، جریان‌سازی  فرهنگ خیر و احسان، شناخت تاثیر واجب الهی زکات در محرومیت‌زدایی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم دینی، علمی، فرهنگی و هنری، اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه اقدام ها انجام شده در سطح استان اعلام کرد.

او بیان کرد: با تدبیر بسیار ارزشمندی که در مجموعه حوزه مشارکت‌های مردمی و حمایت‌های ریاست کمیته امداد کشور انجام شده، برای اولین مرتبه در تاریخ شروع فعالیت شوراهای زکات، همایش علمی و تکریمی زکات در خوزستان و در راستای ترویج و توسعه این فرهنگ و فریضه الهی و سنت حسنه است.

مدیر کل کمیته امداد امام استان خوزستان اضافه کرد: مبلغین دینی؛ زکات و برکات فراوان و زیبایی‌های این فریضه دینی را برای مردم تبیین و به مردم این آگاهی را بدهند که پرداخت زکات پیشرفت کشور و محرومیت‌زدایی را در پی دارد.

جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات خوزستان امروز با حضور حبیب‌اله آسوده(معاون معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور)، حجت‌الاسلام مهری(مدیرکل امور اجرایی زکات کشور)، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و معاون استاندار، ایمه جمعه، فرمانداران، جهادگران کشاورزی، مودیان، مبلغین و مسوولان اجرایی در حوزه زکات برگزار شد.