جو مک کان آینده اتریوم را چگونه پیش‌بینی کرده است؟

https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/

اتریوم یک سیستم اطلاعات آزاد مبتنی بر فناوری بلاک چین است که هیچ کنترل کننده واحدی نداشته و توسط هزاران سیستم کامپیوتری که به صورت غیر متمرکز فعالیت می‌کنند، کنترل می‌شود. این کاربران که امنیت شبکه نیز بر عهده آن‌ها است نود یا گره نام دارند.  

به نظر می‌رسد که با توجه به نیاز روز افزون به برنامه‌های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند اهمیت و جایگاه اتریوم روز به روز تقویت شود. بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران معتقد هستند که قیمت اتریوم به راحتی می‌تواند محدوده‌های ده هزار دلاری را نیز ببیند. البته همان‌طور که گفته شد تکنولوژی اتریوم و بیت کوین یکسان نبوده و نمی‌توان معاملات این دو رمزارز را با هم مقایسه کرد. اما اتریوم نسبت به بیت کوین جوان‌تر بوده و کاربردی‌تر است. حتی اگر در آینده به عددهای نجومی که برخی از تحلیلگران مدعی آن هستند نیز نرسد، به احتمال زیاد آینده روشنی خواهد داشت.

این ارز از بسیاری از جهات با بیت کوین متفاوت بوده و مقایسه آن با بیت کوین کار درستی نیست، اما قیمت اتریوم پا به پای بیت کوین در این سال‌ها رشد کرده است. ممکن است برای شما سؤال شود که اتریوم چیست و  آینده آن چگونه خواهد بود؟ آیا خرید اتریوم به عنوان سرمایه گذاری درستی است؟ در این مقاله به بررسی این موارد می‌پردازیم. 

اتریوم چیست؟

قراردادهای هوشمندی که بر بستر بلاک چین اتریوم انجام می‌شوند، در واقع کد برنامه نویسی هستند. این کدهای برنامه نویسی می‌توانند برای انجام برنامه ریزی و تعیین چارچوب کارهای مختلف از قبیل تبادل ارز و سهام و سایر امور استفاده شوند. این قراردادها به صورت خودکار فعالیت کرده و پس از منعقد شدن امکان تغییر و یا توقف آن‌ها وجود ندارد. همچنین نهاد یا فرد سومی در این قراردادها نقش نداشته و تمامی نودها نیز یک نسخه از این قرارداد را در اختیار دارند. زبان برنامه نویسی این قراردادها سالیدیتی است. 

بخوانید:  انتقال دارو بدون درد

نتیجه‌گیری

اسم اتریوم با ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) خالق آن گره خورده است. این فرد جوان در سال 2013 یک نسخه از وایت پیپر اتریوم را برای دوستان خود ارسال کرد تا از نظرات آن‌ها مطلع شود اما پاسخی از آن‌ها نگرفت. در نهایت در سال 2014 او ایده خود را عمومی کرده و در سال 2015 بلاکچین آن را راه اندازی کرد. بوترین سعی کرد تا بلاک چین بیت کوین را ارتقا داده و در بلاکچین خود قرارداد هوشمند بدون واسطه و برنامه‌های غیر متمرکز را پیاده سازد. بعد از آن نیز از رمز ارز بومی این شبکه یعنی اتر رونمایی کرد. 

اتریوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



منبع

تمامی اطلاعات در این شبکه در بین نودها به صورت کامل توزیع شده و هر نود یک کپی از بلاک چین را در اختیار دارد. نحوه خرید اتریوم هم کار سختی نبوده و صرفاً با عضویت در وب‌سایت‌های معتبری مثل صرافی والکس می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. 

تاریخچه اتریوم

نمایش قیمت اتریوم  https://wallex.ir/markets/eth

جو مک کان (Joe McCann) یکی از سرمایه گذاران حرفه‌ای در بازار رمزارزها محسوب می‌شود. او معتقد است که قیمت اتریوم تا سال 2022 به عدد 50 هزار دلار خواهد رسید. همان طور که در بلاگ والکس نیز اشاره شده است، او آینده اتریوم را بر این اساس پیش‌بینی کرده که در حدود همان تاریخ، هزینه قرارداد‌های گزینه‌ای یا همان آپشن بیتکوین‌ها منقضی می‌شود.

از آنجایی که هیچ نهاد یا شخصی بر اطلاعات این شبکه کنترل ندارد، اطلاعات به هیچ وجه قابل تغییر و یا حذف نیستند. کوچک‌ترین تغییر در این پلتفرم باید به تأیید همه اعضا برسد. همچنین از آنجایی که یک نسخه از اطلاعات در دسترس تمام نودها است، امکان تقلب و سانسور نیز در این سیستم وجود ندارد. این عدم تجمیع داده‎ها امکان هک و سرقت اطلاعات را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. چرا که برای این کار باید به بیش از نیمی از نودها مسلط شد و این موضوع برای هکرها بسیار هزینه بر است.

بخوانید:  تقویت بخش خصوصی یکی از اصول اساسی توسعه است

Screenshot_20220725-141251_Docs

کاربرد اتریوم چیست؟

ساخت نرم افزارهای غیر متمرکز

یکی از کاربردهای جذاب اتریوم این است که برنامه نویسان توانایی توسعه برنامه‌های غیر متمرکز (DApp) را در آن شبکه دارند. غیر متمرکز بودن یک برنامه به این معنی است که اختیار برنامه و اطلاعات افرادی که از آن استفاده می‌کنند در دست هیچ فرد یا سازمانی نباشد. زمانی که از برنامه‌هایی مثل یوتیوب و توییتر استفاده می‌کنید، اطلاعات فردی مثل نوشته‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای شخصی شما بر روی سرور آن‌ها ذخیره شده و زمانی که تهدیدی متوجه این برنامه‌ها باشد، اطلاعات شما نیز در خطر است. همچنین در برخی موارد دیده‌اید که این برنامه‌ها برخی از محتواها را پاک کرده‌اند. غیر متمرکز بودن یک برنامه تضمین می‌کند که چنین اتفاقاتی تکرار نشود. 

قراردادهای هوشمند

با این که این پیش بینی بسیار جذاب است، اما نکته اینجاست که باید هر معامله در بازار ارزهای دیجیتال باید با استفاده از تحلیل درست تکنیکال و بنیادی و توسط یک فرد متخصص انجام گیرد. بازار ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده و محبوبیت بالایی به دست آورده است. در کنار بیت کوین، اتریوم دومین رمزارز از نظر ارزش بازار محسوب شده و هواداران بسیاری دارد.