حرکت مقتدرانه دادستانی کرمان در طرح ویژه مبارزه قاطع با زمین خواری/رفع تصرف بیش از ۳۵ هکتار اراضی ملی و کشاورزی حاشیه شهر کرمان

سالاری تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه تاکید داشته اند که چنانچه در امر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، اراضی ملی و محیط زیست اهتمام و تلاش بیشتری مصروف می‌شد، امروز با بسیاری از مسائل و مشکلات نظیر فرسایش خاک و زمین و خشکسالی مواجه نبودیم و اقدامات مذکور در راستای مسوول سازی و حساس سازی مسوولان مربوطه انجام شده است.





منبع

وی بیان کرد: ۹.۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تصرف شده نیز مربوط به پلاک ۲۹۷۵ و متعلق به شهرداری بوده است.

وی جلوگیری از تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی و مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری را از اولویت های دادستانی کرمان دانست.

حرکت مقتدرانه دادستانی کرمان در طرح ویژه مبارزه قاطع با زمین خواری/رفع تصرف بیش از ۳۵ هکتار اراضی ملی و کشاورزی حاشیه شهر کرمان

وی از تلاش سازمان های ذی مدخل در حفظ کاربری اراضی و‌جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی از جمله شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروی انتظامی تقدیر کرد و یادآور شد: در سال گذشته نیز ۱۶ هکتار اراضی کشاورزی واقع در حاشیه شهر کرمان رفع تصرف شده است.

مدعی العموم در استان کرمان اظهارداشت: با توجه به دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و محیط زیست، این دادستانی در جهت حفاظت و صیانت از منابع ملی و محیط زیست اقدامات مذکور را به صورت انقلابی و خارج از نوبت انجام داده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۵.۶۷ هکتار از اراضی ملی و کشاورزی واقع در پلاک۲۹۷۵(اراضی الله آباد) و نیز اراضی حاشیه شهر کرمان رفع تصرف شده است.

بخوانید:  نبرد میلان و آتالانتا برنده نداشت

وی یادآور شد: این اقدام در راستای مبارزه قاطع با سوء استفاده افراد سودجو برای کسب منافع نامشروع و غیرقانونی انجام شده است.

|