حزب الله مسئولیت دو حمله به مواضع اسرائیل را بر عهده گرفت

هدف تحریم‌ها محدود کردن منابع مالی جنبش حزب‌الله لبنان عنوان شده که در ماه‌های گذشته برای حمایت از مردم غزه، حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی ترتیب داده است. 

ادعا شده که این افراد و نهادها به «حسن موکلد» که یک بازرگان لبنانی است، در دور زدن تحریم‌ها کمک کرده و برخی فعالیت‌های مالی در حمایت از حزب‌الله را تسهیل کرده‌اند. 

مت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد وزارت خزانه‌داری این کشور ۵ فرد و ۲ نهاد را به اتهام آنچه «کمک به جنبش حزب‌الله لبنان در دور زدن تحریم‌ها» می‌خواند، هدف قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، گروه مقاومت لبنان در بیانیه های جداگانه، مسئولیت حمله به دو موضع رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/



منبع

در بیانیه دوم حزب الله آمده است که با استفاده از “سلاح های مناسب” تپه های کفارچوبه آماج حمله قرار گرفتند.

همزمان با نشر بیانیه های حزب الله پیرامون تازه ترین عملیات خود علیه مواضع رژیم صهیونیستی، واشنگتن در تداوم اقدامات خصمانه خود، ۵ فرد و ۲ نهاد را به اتهام ارتباط مالی با جنبش حزب‌الله لبنان تحریم کرد.

خزانه‌داری آمریکا پیش‌تر و در سال ۱۴۰۱ این سرمایه‌دار لبنانی را تحریم کرده و حساب‌های وی را مسدود کرده بود.

حزب الله لبنان اعلام کرد: در حمله اول روز پنجشنبه علیه مواضع رژیم صهیونیستی، با استفاده از گلوله های توپخانه یک سایت در مزارع شبعا که توسط اسرائیل اشغال شده است آماج حملات توپخانه ای قرار گرفتند.

بخوانید:  کشورهای شاد و غمگین جهان کدامند؟