بهروز تصریح کرد: هدف ما آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با این فناوریها و کاربردیسازی ابزارهای فناوری محور و دانش پایه در حوزه رسانه است تا از نظر محتوا و زیرساخت بیشتر با نوآوریها و فناوریهای نوین که در بخشهای مختلف صنعت رسانه شاهد آن هستیم، آشنا شوند.
مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران همچنین تصریح کرد: سرای «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در نمایشگاه با حضور ۲۴ شرکت خلاق، فناور و دانشبنیان تشکیل شده و در کنار آن برنامههای ویژهای شامل سمیپنل (سمینار-پنل)، چالش خبرنگاری و خبرنویسی با هوش مصنوعی، تصویر پردازی آینده رسانه در ایران و نقش رسانه در آینده ایران به کمک هوش مصنوعی به عنوان برنامههای جانبی در همان محل برگزار میشود.
در بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران که امسال پس از شش سال وقفه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است برای نخستین بار بخش نوآوری و فناوری با حضور شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان حوزه رسانه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیرحسام بهروز، مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در حاشیه بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران اظهار کرد: هوش مصنوعی، محتوای تعاملی، پایشگری هوشمند، دستیار مجازی، پردازش هوشمند و دیتا ژورنالیسم جزو مفاهیم نوینی هستند که با توجه به ظهور نوآوریها و فناوریهای نوین در حوزه رسانه در دنیا و ایران شاهد آن هستیم.
انتهای پیام/
وی افزود: در سالهای اخیر توجه به توسعه فناوری و کاربردی سازی دانش در صنایع مختلف و سرمایه گذاری ها در حوزه دانش بنیانها افزایش یافته و یک ظرفیت بزرگ ملی و مبتنی بر دانش برای رفع مشکلات کلیدی کشور ایجاد شده است، بر همین اساس در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران به حوزه نوآوری و فناوری توجه ویژهای شده است. در این دوره از نمایشگاه رسانهها بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» با حضور شرکتهای فناور، خلاق و دانشبنیان حوزه رسانه با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی معاونت علمی برگزار می شود.