حمایت از شرکت های دانش بنیان در استان قزوین جدی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ حمید وطن دوست مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته  (صحا) روز شنبه در سفر یکروزه به قزوین از چهار شرکت دانش بنیان صنعتی بازدید کرد.

وطن دوست به همراه میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، لشکری معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان  از شرکت دانش بنیان سدنا تولیدکننده انواع کلیدهای تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی و ترموستات، کلید کولر آبی، کلید و پریز هوشمند، درایو موتور BLDC و القایی، درایو تهویه مطبوع ، دوچرخه و موتورسیکلت و محصولات پزشکی در حوزه مراقبت خانگی تب سنج، پالس اکسیمتر، تست قندخون، دستگاه اکسیژن ساز  و محصولات دیجیتال و تبلت و نیز گروه صنعتی دانش بنیان فرابرد تولید کننده انواع پهبادهای غیرنظامی در شهرستان آبیک، شرکت امن پردازان سورنا تولید کننده رایانه های بدون کیس و شرکت دانش بنیان ماشین سازی استیل غرب آسیا طراح و سازنده انواع دستگاههای بسته بندی تری سیلر (سیل وکیوم) تنها شرکت دانش بنیان در این زمینه در شهرک صنعتی کاسپین بازدید کردند.  


آیا این خبر مفید بود؟

image_2022_11_6-15_45_47_963_V4A

وی بیان کرد: ظرفیت استان قزوین در صنعت طراحی و تولید دستگاههای مختلف بالاست و می توانیم از تسهیلات صندوق برای حمایت از فعالان این عرصه استفاده کنیم.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

image_2022_11_6-16_39_51_524_VOR

image_2022_11_6-16_42_51_566_zl3

پیله فروش با توجه به طرح مشکلات برخی واحدها مبنی بر کمبود فضای تولید یادآورشد: برای تامین فضای واحدها  در اجرای طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید آماگی داریم و این درخواست ها را بررسی می کنیم و امیدواریم بتوانیم نیاز واحدها را تامین کنیم.

بخوانید:  میراث پنهان یک سرزمین

image_2022_11_6-16_39_50_679_2BY

وی افزود: بدون تردید ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای حل برخی مشکلات صنایع و نیز کمک به ارتقای تولید قابل توجه است و در صورت شناساندن این ظرفیت ها می توانیم امیدوار باشیم گام مهمی برای رفع موانع از مسیر تولید و کیفی سازی محصولات برداشته شود.

وی اظهارداشت: با فعالیت صندوق های پژوهش و شکوفایی و نیز صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته در وزارت صمت امکان حمایت از صنعتگران مهیا شده و امیدواریم فعالان اقتصادی از این ظرفیت و تسهیلات نیز بخوبی استفاده کنند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: با شناسایی مشکلات بخش صنعت آنها را به شرکت های دانش بنیان معرفی کرده و به صورت ریشه ای تلاش می شود با کمک شرکت های دانش بنیان این چالش ها برطرف شود.

انتهای پیام





وی بیان کرد: عرصه ماشین سازی در واقع نوک پیکان صنعت است و کشوری که در ساخت دستگاه های مختلف و تجهیزات صنعتی بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد صنعتگر محسوب می شود در غیر این صورت مونتاژ کار است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: در استان قزوین با تقویت صندوق پژوهش منابع خوبی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده و حمایت لازم صورت می گیرد و در این راستا از صنعت ماشین سازی هم پشتیبانی لازم انجام خواهد شد.

بخوانید:  زبان فارسی به نرم‌افزار PowerToys ویندوز اضافه شد

image_2022_11_6-16_42_51_566_zl3

افضلی گفت: بیشترین مشکلات شناسایی شده واحدهای صنعتی مسائل مالی و کمبود سرمایه در گردش و سرمایه ثابت است که بتوانند طرح های توسعه و تجاری سازی محصولات را عملیاتی کنند.

عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین هم که در این بازدید حضور داشت در خصوص حمایت از ارتباط صنعت با شرکت های دانش بنیان گفت: در حال حاضر 99 شرکت دانش بنیان داریم که ارتباط خوبی با صنعت دارند و تلاش می کنیم این تعامل بیشتر شود.