حمایت از مردم مظلوم فلسطین در جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر»

انتهای پیام/



منبع

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: پویش «تک‌بیت مقدس» را نیز در روز بعد از جنایت اسرائیل داشتیم که تا آخر آبان تمدید شده است و با همکاری خانه طراحان انقلاب اسلامی، نمایشگاهی برای نمایش تک‌بیت‌های برتر برگزار خواهد شد. برای کانون‌های آثار تجسمی نیز فراخوانی داده شد و در حال حاضر فراخوان ارسال آثار ادبی، شعر و … در حمایت از مردم فلسطین اعلام شده است که در قالب کتاب منتشر می‌شود. اتفاق دیگر در حمایت از فلسطین نیز نمادسازی در دانشگاه‌ها است که در دانشگاه امیر کبیر، شیراز و تبریز انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر»، با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین محور‌های این جشنواره حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، گفت: یوم الحکمه امروز است که یک گروه کوچک در حال مبارزه با رژیم صهیونسیتی است. حماسه غزه حقیقتا بی نظیر است هرچند که شاید در رسانه‌ها شبهاتی برای حمله به بیمارستان‌ها مطرح کنند، اما همه این موارد ترفند‌های کثیفی است که منجر به شهادت زنان، کودکان و انسان‌های بی گناه شده است.

وی با ارائه آماری از فعالیت دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم غزه گفت: در شروع سال تحصیلی تجمع ۳۵۰۰ نفره دانشجویان در حرم حضرت معصومه را داشتیم. در حرم امام رضا (ع)، دانشگاه شیراز و … نیز تجمعات دیگری با حضور دانشجویان برگزار شد. معاونت فرهنگی وزارت علوم نیز سه نشست را تحت عنوان طوفان الاقصی برگزار کرد.

بخوانید:  امسال ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در کشور به بهره‌برداری رسید

بادپا ابراز داشت: یک جنبش هنری برای حمایت از مردم فلسطین و پویشی برای نشریات دانشگاهی در حمایت غزه نیز برگزار شد که شاهد حضور پر شور جامعه دانشگاهی در حمایت از مردم غزه بودیم.

بادپا تاکید کرد: هولوکاست واقعی امروز در غزه در حال رخ دادن است و تنها اسم هولوکاست مطرح نمی‌شود و سکوت مدعیان حقوق بشر نیز بسیار شرمگین است. در دانشگاه‌ها نیز در روز حمله به بیمارستان در غزه روز عزای عمومی اعلام شد و بسیاری از دانشجو‌ها با برگزاری تجمع از مظلومان غزه حمایت کردند.