حمله آمریکا به چین/ استفاده از تیک تاک در سازمان‌های دولتی آمریکا ممنوع شد


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

داکوتای شمالی، آیووا و ۱۲ ایالت دیگر، ایالاتی هستند که همچون برخی از دستگاه‌های فدرال که مورد اشاره قرار گرفت، پیش از تصویب لایحه مذکور به طور مستقل مقرراتی جهت منع استفاده از تیک تاک وضع کرده بودند. 

یکی از نمونه‌های مشابه این اقدام تصویب لایحه‌ای نزدیک به طرح فعلی طی دوره قانونگذاری مجلس سنای پیشین آمریکا در سال ۲۰۲۰ بود.

کریستوفر ری مدعی شده بود که برنامه‌هایی همچون تیک‌تاک به چین اجازه می‌دهد تا اطلاعات میلیون‌ها کاربر آمریکایی را رصد، دریافت و پایش کنند.

انتهای پیام/





رئیس پلیس فدرال آمریکا، کریستوفر ری در همین خصوص طی اظهاراتی که ماه گذشته داشت، نسبت به برنامه‌های هکری چین علیه آمریکا هشدار داده و عنوان کرده بود که چین بیش از همه کشورهای دیگر، اطلاعات آمریکایی ها را به سرقت برده‌ است!

رویترز تصریح می‌کند که مجلس نمایندگان ایالات متحده تا قبل از پایان فصل کاری خود (هفته آینده) فرصت خواهد داشت که این لایحه را بررسی و اعلام نظر کند.

مدیران بایت دَنس به عنوان شرکت مالک تیک‌تاک هراس‌های امنیتی از کارکردهای جاسوسی این شبکه اجتماعی را بی‌مورد دانسته است و عنوان می‌کند که آماده دیدار و گفتگو با سیاستمدارن و قانون‌گذاران آمریکایی درباره این موضوع هستند.

به گزارش برنا آمریکا با اینکه خود مدیریت اینترنت بین‌الملل را برعهده دارد و توان قطع یا وصل شبکه اینترنت مرسوم جهانی توسط NSA را دارد اما برای کنترل تیک‌تاک و حفظ ارزش‌های آمریکایی قصد دارد به طور گسترده از ابزار مسدودسازی استفاده کند! 

بخوانید:  در سال های گذشته مدیران همه کودک داشتند و در تلویزیون بخش کودک بسیار فعال بود
خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ براساس اطلاعات منتشر شده توسط این رسانه لایحه مورد اشاره پیش از اینکه جهت اجرا به کاخ سفید ارسال شود، باید به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا هم برسد. 

تصویب لایحه مذکور جدیدترین اقدام نمایندگان سنای آمریکا جهت سرکوب فعالیت شرکت‌های چینی در آمریکا به دلیل نگرانی مقامات این کشور، مبنی بر استفاده چینی‌ها از پلتفرم‌های اینترنتی جهت تهدید ملی امنیت ملی آمریکا و جاسوسی از این کشور است.

به گزارش برنا مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه از ایالت فلوریدا دو روز قبل پرده از طرحی مشترک و دوحزبی جهت ممنوعیت کامل استفاده از تیک‌تاک در آمریکا برداشت. قانون‌گذاران آمریکایی در تلاش هستند تا هرگونه تراکنش مرتبط با اپلیکیشن‌های تحت مالکیت چین و روسیه یا نزدیک به آن‌ها را ممنوع اعلام کنند!

به گزارش برنا پیش از تصویب لایحه مذکور در سنا، بسیاری از دستگاه‌های فدرال آمریکا همچون وزارت دفاع، امنیت داخلی و وزارت امور خارجه خود در آیین نامه‌های داخلی سازمانی نسبت به چنین کاری اقدام کرده بودند.