خارج شدن ۴۵۰ قلم دارو از تعهدات تامین اجتماعی نگران کننده است/ بانک رفاه را نفروشید

دبیر اجرایی خانه کارگر تصریح کرد: بله تحریم هست ولی نباید پیامدهای آن فقط برای کارگر باشد و عدالت حکم می کند فشار اقتصادی برای مدیران هم باشد اما اینگونه نیست و تا همسان سازی نشود مشکل حل نخواهد شد و اخیرا شاهد افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت هم هستیم و نگرانیم نان و پنیر و سبزی هم ازسفره ها حذف شود.

وی بیان کرد: در سالهای گذشته می توانستیم با آرامش راهپیمایی و تجمع کنیم و مشکلات را با مدیران در میان بگذاریم اما امروز محدودیت ها بیشتر شده و حتی برخی تحریک شدند تا به تشکل های کارگری آسیب بزنند ولی ما حتی انتقاد هم نمی کنیم و با قدرت پیگیر مطالبات بحق کارگران از مسیر قانونی هستیم.

وی با اشاره به مشکلات درمانی بازنشستگان و کارگران اظهارداشت: متاسفانه مدتی است بیش از ۴۵۰ قلم دارو از تعهد بیمه تامین اجتماعی خارج شده که برای افراد تحت پوشش یک بحران دیگر تلقی می شود و قادر نخواهند بود هزینه های درمانی را تامین کنند که از مدیران استانی انتظار داریم پیگیر باشند و صدای کارگران را به گوش دولتمردان برسانند.

کریمی بیان کرد: چارت سازمانی کادر درمانی بیمارستان تامین اجتماعی استان خالی است و کمبود نیرو دارند که باید برای ارتقای خدمت رسانی، نیروهای جدید جذب شود تا فشار بیشتری به کادر درمانی و پرستاری وارد نشود.

کریمی در ادامه افزود: در روز جهانی کارگر هم کم لطفی کردند و در حالی که محل استادیوم را برای مراسم پیش بینی کردیم اما اجازه ندادند در مکان متعلق به خودمان باشیم و به ناچار به جای دیگر رفتیم و نتوانستیم مراسم این روز را در مکانی مناسب برگزار کنیم و این که تجلیل از کارگر را برخی مسئولان به بازدید از کارخانه خلاصه کردند چاره حل مشکلات نیست و لازم است به درد کارگران رسیدگی کنند.

بخوانید:  معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد ایلام شد

photo_2023-05-03_22-57-00

دبیر اجرایی خانه کارگر یادآورشد: مولد سازی این نیست که اموال بیت المال را بفروشیم و برای پرداخت حقوق هزینه کنیم و اخیرا که فروش بانک رفاه مطرح شده نگران هستیم و اجازه نمی دهیم این سرمایه بازنشستگان که می تواند حامی مالی در زمان پرداخت حقوق و مستمری باشد فروخته شود و صدای اعتراض خود را به گوش دولتمردان خواهیم رساند.


آیا این خبر مفید بود؟

کریمی گفت: امروز خانواده بازنشستگان بزرگتر و حقوقشان کمتر شده و قادر نیستند با این حقوق حتی یک خانه اجاره کنند و تا حقوق ما به روز نشود دوسوم سفره ها خالی است.

عیدعلی کریمی گفت اگر تشکل های کارگری کمک تامین اجتماعی نباشند نمی توانید مطالبات خود را بگیرید و از آنجا که شما در برابر کارگران شاغل و بازنشسته و تامین درمان این گروه تعهد دارید و معلوم نیست چرا باید به سمت بیمه تکمیلی برویم مگر قانون الزام ندارد.

نمی گذاریم بانک رفاه را بفروشند تا هزینه جاری را بدهند 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان یادآورشد: در حالی که ۶۷ درصد جمعیت استان را بیمه شدگان تامین اجتماعی تشکیل می دهند متاسفانه فقط دو بیمارستان و شش درمانگاه داریم که جوابگوی نیازهای درمانی بیمه شدگان نیست.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۷ درصد جمعیت استان بازنشسته و بیمه شده هستند و اگر کنارهم باشیم و با کمک یکدیگر مشکلات مشترک را حل کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر اظهارداشت: هر کس می تواند بهتر از ما بعنوان نماینده کارگران باشد وارد میدان شود و ما هم کمک می کنیم اما قرار نیست زیر پای هم را خالی کنیم و امروز شش کانون بازنشستگان و یک کانون صنفی همه باید کنار هم باشیم تا چالش ها کمتر شود.

بخوانید:  تحقق وعده ساماندهی انبارهای اموال تملیکی

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

 





کریمی با انتقاد از نحوه مدیریت صندوق های بازنشستگی اظهارداشت: متاسفانه صندوق های بازنشستگی خوب مدیریت نشده و افرادی در راس صندوق ها قرار دارند که کارآمد نیستند و کارشان را نمی دانند و مدیران صفر کیلومتر با حقوق های آنچنانی آمده اند که این وضعیت می تواند آینده نگران کننده ای را ترسیم کند و نگران ورشکستگی آنها هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر اظهارداشت: در برنامه هفتم دو سال سابقه بیمه را بالا بردند و ۷ درصد بیمه کارگر را به ۹ درصد افزایش دادند و در عوض حق بیمه کارفرما و دولت را کمتر کردند که خواستار پیگیری و بازنگری در برنامه هفتم در حوزه جامعه کارگری هستیم.

این فعال کارگری اظهارداشت: واگذاری بانک رفاه، مشکلات درمانی، ناهماهنگی افزایش حقوق ها با تورم از چالش های جدی است که باید پیگیری و حل شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت روز جهانی کارگر نشست هم اندیشی بررسی مشکلات بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی عصر روز چهارشنبه با حضور حمید کوزه گرها مدیرکل تامین اجتماعی، شمس الدینی مدیریت درمان، محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور، عید علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان و نمایندگان تشکل های کارگری، کانون های بازنشستگی در تالار برلیان قزوین برگزار شد.

بخوانید:  ورود چت‌بات‌ به حوزه پزشکی

وی افزود: هفده سال از خانه کارگر یک ریال حقوق نگرفته ام و شش سال هم در کانون بازنشستگان رایگان خدمت کردم و امروز باور دارم نوکری کارگران هزینه دارد و ما آن را پرداخت می کنیم.

وی اضافه کرد: امروز مشاغل سخت و زیان آور از حالت قانونی خارج شده و اگر مغایرت دارد باید آن را استخراج کنند و بررسی مجدد شود. 

انتهای پیام

photo_2023-05-03_22-57-14

کریمی تصریح کرد: اگر تشکل های کارگری با تجمع بازنشستگان در مقابل مجلس شکل نمی گرفت بخشی از همین مطالبات دولت هم داده نمی شد لذا از مدیران تامین اجتماعی انتظار داریم پیشگام گرفتن مطالبات باشند.

صندوق های بازنشستگی با این مدیریت ها ورشکسته می شوند

photo_2023-05-03_22-57-19

خارج شدن ۴۵۰ قلم دارو از تعهدات تامین اجتماعی نگران کننده است

photo_2023-05-03_22-57-06