خانه خلاق دانش آموزی امسال در قزوین راه اندازی می شود

وی بیان کرد: از اسفندماه سال گذشته 26 رویداد دانش آموزی برگزار شده و برنامه جذب کارگزار را نیز عملیاتی کرده ایم.

 

زینالی افزود: قابل توجه است که در دهه گذشته بیش از 30 درصدنیروهای نخبه فعال در اکو سیستم دانشگاه از کشور مهاجرت کرده و بیش از 20 درصد نیز به دلیل فاصله قدرت و دریافت پروژه به تهران رفته اند.

زینالی افزود: در منطقه نیز یکی از بزرگترین مشکلات در اکو سیستم فنآوری استان، شبکه سازی و شناخت ناکافی از ظرفیت شتاب دهنده ها ، مراکز رشد و پارک علم وفنآوری است که این چالش ، استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی و همچنین راههای شناخت تامین مالی را بشدت کاهش داده است.

وی یادآورشد: در حال حاضر 23 هسته فنآور در دانشگاه آزاد داریم که در مرکز رشد فعالیت می کنند و یک شرکت نیز بازی سازی الکترونیک انجام می دهد و 19 جوان در این شرکت جذب شده وتولید محتوای سرگرمی دارند.

image_2022_10_22-19_44_48_627_Dlf

image_2022_10_22-19_42_35_894_jl7

وی یادآورشد: با ایجاد مدارس فوتبال توانسته ایم 420 دانش آموز مستعد ورزشکار را شناسایی و جذب کنیم .

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ سومین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان قزوین عصر شنبه در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

وی اضافه کرد: آمادگی داریم با امکانات و فضاهای آموزشی خوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده با همکاری  آموزش و پرورش نسبت به راه اندازی خانه خلاق دانش آموزی وطرح سامانه یکپارچه در پردیس اقدام کنیم.

زینالی اظهارداشت: همچنین 16 شرکت مستقر داریم و باید مراقب باشیم این شرکتها از استان خارج نشوند.

بخوانید:  در پی هشدار هواشناسی نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند

وی گفت: نرخ مهاجرت اساتید هیئت علمی و همکار با مراکز دانشی نیز به حداقل بیش از 30 درصد می رسد.


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

زینالی تصریح کرد: تلاش می کنیم خانه خلاق دانش آموزی تا پایان امسال در قزوین راه اندازی شود که این خانه می تواند در سایت 20 هزار مترمربعی دانشگاه مستقر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای برگزاری تورهای دانش آموزی و بازدید شورای دانشکده ها از مرکز رشد از دیگر اقدامات فرهنگی است که توانستیم در مرکز رشد مقام اول را کسب کنیم.

اسماعیل زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در این نشست اظهارداشت: یکی از مشکلات ما شبکه سازی و شناخت ناکافی از ظرفیت شتاب دهنده ها و مراکز رشد و پارک علم وفنآوری است به طوری که در گذشته تمرکز بر روی دانشجو و پژوهشگران بود و امسال رویدادهای دانش آموزی در اولویت است.

خانه خلاق دانش آموزی راه اندازی می شود