خبر بد برای خریداران برنج هندی

تاجران نگران هستند که کاهش تولید برنج محدودیت های صادراتی هند را افزایش دهد. چنین حرکتی میلیاردها انسان را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا، ۴۰ درصد از تجارت جهانی برنج به هند اختصاص یافته و دولت پیش از این صادرات گندم و شکر را برای حفظ امنیت غذایی و کنترل قیمت های محلی محدود کرده بود.





منبع

به گزارش برنا به نقل از بلومبرگ؛ در شرایطی که تورم در بخش مواد غذایی کشورها به خاطر اختلالات عرضه ناشی از جنگ اوکراین افزایش یافته کاهش سطح زیر کشت برنج در هند نگران کننده است. 

کارشناسان کشاورزی هنوز خوش بین هستند می گویند وضعیت نرمال بارندگی در ماه آگوست تا سپتامبر می تواند تولید محصولات را بهبود ببخشد ولی کشاورزان نسبت به این موضوع نگرانی بیشتری دارند زیرا سطح زیر کشت در ماه های ژوئن و جولای کاهش قابل توجهی داشته است، همچنین گفته می‌شود بعد از جولای به ندرت کاشت برنج صورت می گیرد.

خبر بد برای خریداران برنج هندی

نگرانی از تولید باعث رشد قیمت ها شده است. قیمت بعضی از گونه های برنج در ایالت های بزرگ هند مانند بنگال غربی، اودیشا و چاتیسگر به دلیل کمبود باران و افزایش تقاضای بنگلادش بیش از ده درصد افزایش یافته است. یک صادرکننده برنج گفته که ممکن است قیمت ها تا سپتامبر از ۳۶۵ دلار به ۴۰۰ دلار افزایش یابد.

بخوانید:  ۱۰ اتفاق عجیب و غیرقابل باور در اغتشاشات/ از بریدن گلوی مامور تا حمله به ناموس و سر دست چرخاندن لباس زیر زنان