خروج از رکود اقتصادی بانکی نیازمند تغییر درسیاست های بانک مرکزی است

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات بانکی در تهران سریعتر و راحت تر و با سقف بالاتری در مرکز داده می شود و در قزوین به دلیل محدود بودن سقف پرداخت تسهیلات معمولا مدیران واحدهای صنعتی حساب خود را به مرکز منتقل می کنند.

وی افزود: ناترازی بانک ناشی از افزایش هزینه ها نسبت به درآمدهاست اما باید سوال کرد وقتی دلار از ۴ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان رسیده چه کسی مقصر است و این حجم سنگین درآمدی نصیب چه کسی شده و بانک‌مرکزی کجای کار قرار دارد؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

سیاهکلی تصریح کرد: دادن امار دقیق و واقعی از وضعیت موجود هر دستگاه بیانگر هوشمندی و صداقت وتوانمندی مدیر است زیرا اگر واقعیت را ندانیم نمی توانیم درست تصمیم بگیریم.وی در خصوص تمرکز حسابهای مالی در تهران نیز بیان کرد: مدیران واحدهای صنعتی بزرگ حتما مزیتها و امکاناتی در تهران دارند که رغبت دارند سرمایه های خود را به تهران ببرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان قزوین روز پنجشنبه با حضور لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی، کشاورز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و مدیران دستگاههای اجرایی دراداره کار قزوین برگزار شد.

سیاهکلی اظهارداشت: چرا جزیره ای رفتار می کنیم و سقف پرداخت تسهیلات تهران با دیگر استانها فرق دارد لذا باید تلاش کنیم این تبعیض در سطح کلان کشور حل شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این ناترازی وجود دارد و رکود اقتصادی و تورم ایجادکرده بعلت سیاست غلط بانک مرکزی است و سوال می کنیم چرا برای حل ناترازی بانکها، دارایی و اموال مازاد خود را نمی فروشند تا مشکل حل شود؟

بخوانید:  مسابقه فوتبال بین کانون هواداران استقلال آران بیدگل و تیم منتخب اصحاب رسانه

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس با بانک مرکزی برخورد می کنیم تا پاسخگو باشند چرا برای اشتغال و دادن چند میلیون تومان وام به مردم دچار بحران شده ایم.

لطف الله سیاهکلی در این جلسه گفت: برای تحقق اشتغال به حضور فعال بانکها نیاز جدی داریم اما متاسفانه شاهد کاهش پرداخت تسهیلات هستیم که سوال برانگیز است.

سیاهکلی بیان کرد: متاسفانه مسئولان بانک مرکزی متوجه نیستند که با این سیاست اشتباه موجب توقف پرداختی ها و گره در ایجاد اشتغال شده اند.

 





وی افزود: تنها جایی که از ابتدای انقلاب تاکنون تحقیق و تفحص صورت نگرفته فقط بانک مرکزی است و نبود نظارت موجب شده همین بانک مرکزی ازبانکها بهره ۳۵ درصدی می گیرد و خودش به بانک می گوید ۱۸ درصد سود بگیرید.

bf520fe6-ced0-4d45-b4b3-5b292125ea0a

وی افزود:  علت کاهش حضور بانکها این است که بانک مرکزی اعلام کرده بدلیل ناترازی بانکها امکان پرداخت نیست و تا این ناترازی حل نشود این گره باز نخواهد شد.


آیا این خبر مفید بود؟

267229a9-79a4-41d0-8054-c8f264ec8c50

وی افزود: بابد در سیاستهای بانک مرکزی تحول و تغییرایجاد شود تا از رکود اقتصادی خارج شویم. مدیران آمار واقعی ارائه کنند وی در ادامه گفت: در دادن امار و ارقام تعارف نکنیم و هنر مدیر باید این باشد که امار دقیق بدهد تا به فکر تدبیر باشیم یک مدیر قوی باید ابتدا امار درست و سپس راهکار بدهد.