خروج اصناف مزاحم شهری از سیرجان کلید خورد





منبع

وی افزود: قرار گرفتن برخی از مشاغل و صنوف در دل محیط های مسکونی شهری از جمله مشکلاتی است که شهروندان سیرجانی در برخی از مناطق با آن روبه رو هستند و در گذشته ای نه چندان دور مناطقی که در حریم شهر  قرار داشتند اما با توسعه شهری در سال های گذشته این صنوف در قلب بافت مسکونی قرار گرفته و هر صنف پیاده رو و قسمتی از خیابان را به عنوان حریم خصوصی خود اختصاص دادند که موجب بروز ترافیک در بسیاری از معابر اصلی سطح شهر  شده و به تدریج بر سلامت روحی مردم هم تاثیر گذاشته است.


آیا این خبر مفید بود؟

وی با بیان اینکه صاحبان مشاغل مزاحم ۳۰ درصد هزینه زمین به نرخ دولتی را نقدا و مابقی را به صورت اقساطی پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: جانمایی شهرک صنوف مزاحم توسط شرکت شهرک های صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۲ انجام و زمین ها آماده واگذاری و سند رسمی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.


خروج اصناف مزاحم شهری از سیرجان کلید خورد

فرماندار ویژه سیرجان با بیان اینکه صاحبان مشاغل مجبور به پرداخت اجاره بهای بالا در سطح شهر هستند، افزود: از مزایای حضور در شهرک های صنفی این است که با حمایت دولت ادارات، خدماتی چون آب، برق، گاز و دیگر امکانات را تا درب شهرک های صنفی فراهم می کنند و همچنین صدور پروانه کسب و پایان کار  به صورت رایگان است.

بخوانید:  قیمت نهایی خرید تضمینی گندم بزودی اعلام خواهد شد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی یعقوبی در جلسه کارگروه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری گفت: یکی از مهمترین دغدغه ها و مطالبات شهروندان سیرجانی وجود صنوف مزاحم است که باعث آشفتگی بصری، بروز ترافیک و آلایندگی های صوتی و زیست محیطی در بسیاری از معابر اصلی شده است.

فرماندار ویژه سیرجان بر لزوم شناسایی و ساماندهی صنوف مزاحم شهری تاکید کرد و گفت: باید هرچه سریعتر برای انتقال این صنوف به شهرک صنفی شهرستان در محدوده شهرک صنعتی شماره دو اقدام کرد.

یعقوبی همکاری و تعامل ادارات ذی ربط در اجرای این طرح را ضروری دانست و عنوان کرد: مقرر شد در جهت اجرای مطلوب طرح نسبت به برگزاری جلسات مستمر با روسای اتحادیه ها و صاحبان مشاغل از طریق اتاق اصناف اقدام شود و همچنین فرآیند انتقال، استقرار، شناسایی و اولویت بندی مشاغل مزاحم توسط اتاق اصناف، شرکت شهرک های صنعتی و ادارات خدمت رسان شهرستان باید طی یک برنامه زمانبندی شده انجام شوند.
انتهای پیام