خرید گندم از مرز 5 میلیون و 300 هزارتن عبور کرد

تا کنون بیش از ۵ مبلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته از افزایش ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تنی حکایت دارد.

مهاجر همچنین گفت در تولید جو هم موفقیت‌های زیادی کشاورزان به دست آوردند و نزدیک به یک میلیون تن پیش بینی می‌شود که تولید نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و بخشی از دغدغه‌های دامداران کاهش پیدا بکند.
به گفته مهاجر، در زمینه ذرت علوفه‌ای هم تولید به مرز ۱۵ ونیم میلیون تن رسیده که این میزان بیش از نیاز و یکی از موفقیت‌های بزرگ کشور است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، حمایت دولت در تامین نهاده‌ها به ویژه کود‌های پایه ازت، فسفر و پتاس و توجه کشاورزان به توصیه‌های مروجین و کارشناسان وزارت جهادکشاورزی را دلیل اصلی افزایش تولید عنوان کرد

به گزارش خبرگزاری برنا، مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بابیان این خبر افزود پیش بینی ما این است که با توجه به اینکه هنوز حدود سی چهل درصد از اراضی در غرب کشور و مناطق برداشت نشده، تولیدمان خیلی بیشتر از سال گذشته باشد و خریدمان هم از مرز ۶ تا ۶ و نیم میلیون تن بگذرد که با توجه به شرایط خشکسالی و جنگ و مسایل مختلف جهان دستاورد بزرگی است.‌

خرید گندم از مرز 5 میلیون و 300 هزارتن عبور کرد





منبع

انتهای پیام/