خشونت به نفع مردم و حاکمیت نیست

او با اشاره به جلسات مختلف با نهادهای مختلف امنیتی ، قضایی و فرهنگی رییس هیأت مدیره برای آزادی سینماگران و همچنین لغو حکم اعدام‌ برخی افراد دستگیر شده، درباره جلسه‌ای که اخیراً در ستاد حل اختلاف قوه قضاییه داشته‌اند، این گونه توضیح داد که جلسه امیدوارکننده‌ای داشته‌ایم که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد و همچنین همکاری و پیگیری سازمان سینمایی را نیز در این زمینه نباید نادیده گرفت.

سخنگوی هیات مدیره خانه سینما در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بالا بردن تحمل برای شنیدن نقدها را در جامعه مهم دانست و گفت که  خانه سینما همچنان مخالفت خود را با ابراز خشونت‌های آشکار در جامعه بیان می‌کند و معتقد است که خشونت در هر شکلی، هیچگاه به نفع مردم و حاکمیت نیست.

او هنرمندان را محق دانست که درباره مسائل روز حرف بزنند و بار دیگر صرف بیان حرف‌های هنرمندان را دارای اهمیت دانست و گفت که بهتر است این نظرات منتقدانه بجای برخورد قضایی، شنیده و در مورد آن فکر شود. بسیاری از مسائل و مشکلات امروز در جامعه را هنرمندان بسیار زودتر احساس کرده و در مورد آن اعلام نظر کرده بودند.

صدرعاملی بازداشت ترانه علیدوستی را “ناعادلانه” خواند که طبیعتاً مسئولان قضایی که مسئولیت احکام قضائی و دانش آن را برعهده دارند و همچنین نهادهای امنیتی که بررسی‌های تخصصی این موارد را انجام داده‌اند،  برای این بازدداشت دلایل خود را دارند.

صدرعاملی دلیل ورود خانه سینما به مسائل غیرسینمایی که در حیطه اختیارات و وظایف این سازمان نیست را اینگونه توضیح داد: در تمامی جلسات رسیدگی به مسایل بازداشتی‌ها و اعدامی‌ها، اعضا هیأت مدیره، همه مردم خصوصا دانشجویان را که این روزها درگیر شدند را عضوی از خانه دانسته که در این سال‌ها، تماشاگران ما بودند و از ما حمایت کردند؛ بنابراین مشکل آنها، مشکل ما هم هست و مسایل را خیلی صنفی نگاه نکردیم و پیگیری جامع تری داشتیم. تا آنجا که ما مطلع هستیم فعلا تعداد بازداشت شدگان از صنوف خانه سینما در التهابات جاری از آغاز تاکنون 62 نفر بوده است که خوشبختانه تا این لحظه به 13 نفر در تمام استانها کاهش یافته است و امیدواریم تا چند روز آینده این تعداد به صفر برسد.

بخوانید:  آنتن اخبار صداوسیما برای چند ثانیه هک شد

وی خانه سینما و هیأت رئیسه را موافق با همه نظرات برخی سینماگران ندانست و به خسارت‌های وارده به حقوق دیگر هنرمندان به‌خاطر برخی از این نظرات اشاره کرد و گفت: خانه سینما الزاما با همه‌ی اظهار نظرهای منتشر شده توسط اعضاء خود موافق نیست و اظهارنظرهای شخصی نباید باعث مخدوش شدن حقوق مادی و معنوی دیگر اعضاء خانه سینما شود.

انتهای پیام/

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

همچنین وی به ارائه گزارش‌هایی درباره تلاش برای لغو حکم اعدام حسین محمودی بازیگر تئاتر داده و گفته که به نتایج خوبی رسیده‌اند.

اما وی درباره جشنواره فجر و تحریم‌هایی که از سوی برخی هنرمندان آغاز شده است، لازمه ورود هنرمندان را تغییر رویکرد جشنواره فیلم فجر دانست که البته معلوم نیست این تغییر رویکرد به چه معنا است و مثلاً این جشنواره که رویکردی مشخص در تمام این سال‌ها داشته باید چه‌کار کند؟

صدرعاملی انتخاب مدیرعامل خانه سینما که اولین و مهم‌ترین کار هیأت رئیسه خانه است را به شرایط فعلی جامعه ربط داده و با بیان اینکه که بررسی و دقت نظر در مورد انتخاب مدیر عامل خانه سینما در شرایط خاص اجتماعی و سیاسی فعلی سخت شده است، به نوعی این تأخیر را توجیه کرد.

رسول صدرعاملی گفته که حوادث اخیر فعالیت‌های هیأت مدیره را تحت الشعاع خود قرار داده و باعث شده تا مسائلی مانند بیمه که سال‌ها است خانه سینما با آن درگیر است، تنها مورد توجه هیأت مدیره قرار بگیرد و اقدامات اولیه‌ای درباره آن شکل بگیرد. او افزوده که در موضوع برنامه‌ها، اصلاح اساسنامه خانه سینما و آیین‌نامه‌های اجرایی و قراردادها و مسایل مربوط به بیمه اعضاء که مطالبه عمومی اعضا خانه سینما در سال‌های اخیر بوده، این موارد مرود توجه هیأت مدیره قرار گرفته و در مورد آن اقداماتی شروع شده است اما حوادث اجتماعی اخیر بخش فراوانی از فعالیت هیأت مدیره را تحت الشعاع خود قرار داده است.

بخوانید:  کیش گیمز سنگ‌ محکی‌‌ برای رویدادهای آینده

آیا این خبر مفید بود؟

 





رسول صدرعاملی در پاسخ به این سوال که اخیرا ریاست سازمان سینمایی وضعیت بیکاری اهالی سینما را به اوضاع ناآرام اخیر مربوط دانسته، گفت که این وضعیت از سال قبل ایجاد شده و البته روند اعطای مجوزها باعث شده که سینماگران کار نکنند. مشکل کاهش تماشاگر از سال قبل آغاز شده است و شاید عوامل آن را باید در روش‌های مدیریت هم جستجو کرد.

این کارگردان با سابقه سینمای ایران با اشاره به اینکه همراه با اعضا و رئیس صنوف درباره مسائل و وضعیت اجتماعی کشور و امور صنفی سینمایی صحبت داشته‌اند، گفت: بیش از 23 جلسه رسمی و غیر رسمی داشتیم که 11 جلسه آن رسمی بوده است، همچنین پنج جلسه عمومی با روسای صنوف یا اعضای دعوت شده برای رایزنی در مورد مسایل روز اجتماعی و امور صنفی، انتخاب مدیر عامل، آیین نامه دیوان داوری (تشکیل جلسات منظم با روسای صنوف برای رایزنی در مورد مسایل مختلف به یک رویه ثابت هیأت مدیره بدل شده که نتایج آن هم خوب بوده است) داشتیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ رسول صدرعاملی سخنگوی هیأت رئیسه خانه سینما طی صحبت‌هایی که با روابط عمومی سایت خانه سینما داشته است، به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات هیأت رئیسه در ایام گذشته پرداخته است.

او همچنین در پایان از گفت‌وگوهای مختلف با معاونت سازمان سینمایی، تشکل‌های تهیه‌کنندگی برای تعیین وضعیت روابط با وزارت ارشاد در مورد تولید فیلم های سینمایی سخن گفت و از بررسی آیین نامه پیشنهادی برای دیوان داوری خانه سینما و تکمیل آن برای ارائه به مجمع عمومی، بررسی اساسنامه پیشنهادی کارگروه تدوین و نگارش اساسنامه خانه سینما و ارائه به اصناف برای دریافت نظرات تکمیلی،گفتگو با مدیرعامل و معاونان صندوق اعتباری هنر و انتخاب یک نماینده از سوی خانه سینما برای حل و فصل بهتر و سریعتر مسایل و بررسی در مورد رسیدن به روشهایی برای افزایش توان مالی خانه سینما به عنوان دیگر موارد مورد پیگیری هیات مدیره خانه سینما سخن گفت.

بخوانید:  تولید خوراک دام از ضایعات خرما کاهش خروج ارز از کشور را به دنبال دارد