خواب نمایندگان سنگین است، صنعتگران ما را از خواب بیدار کنند

انتهای پیام



منبع

وی بیان کرد: رایزن های اقتصادی سفارتخانه ها باید فعال شوند تا در صادرات نقش آفرین باشند و به رونق اقتصادی کشور کمک شود.

رحمانی اظهارداشت: ضمن توجه به کارخانه های مشکل دار و پیگیری حل آنها لازم است مراقب کارخانه های شاخص هم باشیم تا این واحدها نیز دچار چالش نشوند.

در ادامه از 43 طرح صنعتی و واحد نمونه صنعتی و تولیدی استان قزوین تجلیل شد.

رجب رحمانی در این مراسم گفت: اگر بحث خودکفایی و تولید را جدی نگیریم و وابسته شویم اقتدار و عظمت ایران اسلامی زیر سوال می رود.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: کسانی که عمر و زندگی و سرمایه خود را در تولید بکار گرفته اند نباید آسیب ببینند و توجه به تولید از سوی همه مسئولان لازم است جدی گرفته شود.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون برنامه پنج ساله هفتم در این‌مجلس تصویب خواهد شد و ما با جدیت حامی سرمایه گذار هستیم و برای این که قانون جامعی تدوین شود از همه تولیدکنندگان و صنعتگران درخواست می کنیم نظر و پیشنهاد خود را به نمایندگان منتقل کنند تا پیگیر باشیم.

این نماینده تصریح کرد: گاهی به دلیل مشغله زیاد خواب نمایندگان سنگین می شود و شما صنعتگران باید با ایده، پیشنهاد و نظرات خود ما را هوشیار کنید تا بتوانیم گره گشای مشکلات باشیم.

این نماینده اظهارداشت: در یک بررسی کارشناسی مشخص شده نقش تحریم در مشکلات کنونی کشور حدود 24 درصد و نقش سوء مدیریت حدود 74 درصد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای نمونه استان چهارشنبه شب با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین و جمعی از صنعتگران در سالن اجتماعات دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

بخوانید:  تاکید اعضای شورای شهر تهران بر بازگرداندن شرکت کنترل ترافیک به جایگاه سابق/ مخالفت با انحلال زیادتر شد

وی در ادامه گفت: منطقه اقتصادی تاکستان یک فرصت استثنایی است که از صنعتگران انتظار داریم برای سرمایه گذاری در این منطقه برنامه ریزی کنند.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مصادیق امنیت اقتصادی وجود قوانین ثابت است تا مثلا اگر کسی سرمایه گذاری کرد تا ۵ سال نگرانی نداشته باشد.

رحمانی تصریح کرد: وقتی معاون وزیر به مراسمی که دعوت شده نمی آید بیانگر بی توجهی وی به تولیدکننده است و این بی توجهی باید پاسخ داده شود.

رحمانی گفت: مجلس به مسائل صنعت و تولید توجه جدی دارد و ۳۲ هزار میلیارد تومان برای کمک به تولید اختصاص داده و لازم است مدیران بانکها توجیه شوند که امروز سود ۳۰ درصدی تسهیلات در تولید منطقی نیست.

image_2022_7_7-1_29_57_289_bJy

رحمانی گفت: قانون معادن در حال اصلاح است و در صنعت شاهد حضور سرمایه گذاران توانمندی هستیم که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی بیان کرد: در خصوص واگذاری زمین به بخش صنعت و تولید باید نرخ ها منطقه ای باشد نه کارشناسی تا در همان گام اول آورده متقاضی تمام نشود.

وی اضافه کرد: به برکت جمهوری اسلامی اقداماتی شده ولی به بخش خصوصی توجه کمتر بوده و امروز باید بپذیریم کارهایی که مردم می توانند انجام دهند باید به آنها واگذار شود و دولت فقط نظارت و سیاست گذاری کند زیرا هرجا کار به مردم واگذارشده موفق بودیم.

image_2022_7_7-0_38_9_57_U1C