خواص تغذیه ای و سلامتی شیر الاغ چیست؟

شیر الاغ به علت اینکه دارای هضم آسانی است برای افراد مبتلا به یبوست پیشنهاد می شود. این شیر حتی برای کودکان نیز مناسب و بی خطر است بنا بر این در مورد این که ممکن است با کودکان سازگار نباشد جای هیچ گونه نگرانی نیست.

درمان سرطان از خواص شیر الاغ

امروزه از شیر الاغ برای تولید مواد آرایشی استفاده می شود. همان طور که قبلا اشاره شد، ملکه مصر باستان نیز برای حفظ زیبایی خود با شیر الاغ حمام می کرد و بعد ها نیز این کار توسط افراد بزرگ انجام شد.

به گزارش برنا؛ شیر الاغ یکی از انواع شیرهای پر خاصیت و مفید می باشد که در بیشتر کشور های اروپایی به عنوان بهترین شیر شناخته می شود و از این رو نسبت به شیر های دیگر دارای قیمت خیلی بالایی می باشد.

شیر الاغ فاقد کازئین انعقاد پذیر می باشد و همچنین به دلیل داشتن درصد بسیار پایین چربی به راحتی قابل هضم است. شیر الاغ غنی  از مواد معدنی، مقادیر کمی عناصر، ویتامین ها و ایمونوگلوبولین ها می باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سبب بازسازی فلور گوارشی می شود. این شیر برای افرادی که قصد گرفتن رژیم غذایی دارند بسیار مناسب است.

کاهش وزن با شیر الاغ

بر اساس تحقیقات، این شیر دارای باکتری های سریع می باشد و به کاهش وزن کمک می کند. این باکتری ها به سرعت منتشر شده و تولید انرژی می کنند. این امر در کاهش چربی بدن بسیار موثر است. بنا بر این برای کاهش وزن و رسیدن به یک تناسب اندام ایده آل توصیه می شود از این شیر استفاده کنید.

فواید شیر الاغ, خوردن شیر الاغ برای کودکان, خواص خوردن شیر الاغ

شیر الاغ از الاغ های اهلی و خانگی گرفته می شود

همان طور که اشاره شد شیر الاغ به علت دارا بودن مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و عناصر و ویتامین ها و سطح پایین چربی و همچنین وجود ایمونوگلوبولین در آن سبب تقویت مکانیزم های ایمنی بدن شده و آنزیم های آن به بازسازی فلور های گوارشی کمک می کند.

بخوانید:  ایده‌یابی با مقدم‌دوست در ساخت فیلم 100ثانیه‌ای

شیر الاغ باعث افزایش ایمنی بدن می شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. از این رو مصرف این شیر به خصوص برای افرادی که تحت درمان شیمیایی هستند بسیار مفید می باشد زیرا این دسته از افراد در طول فرایند شیمی درمانی دچار ضعف سیستم ایمنی بدن می شوند. همچنین مصرف این شیر به کسانی که دچار بیماری های مزمن هستند و دچار ضعف سیستم ایمنی بدن شده اند توصیه می شود. به طور کلی می توان گفت که شیر الاغ تقریبا همه نوع بیماری را درمان می کند.

شیر الاغ یک خوراکی مفید برای کودکان

شیر الاغ به دلیل دارا بودن مواد مرطوب کننده از سال ها قبل برای تهیه انواع صابون و لوسیون بدن به کار می رفته است. این شیر بیشتر از شیر های دیگر دارای خواص نرم کنندگی پوست می باشد.

سم زایی کبد با شیر الاغ

شیر الاغ همچنین در درمان آکنه بسیار مفید می باشد. این شیر دارای خواص پاک کننده و احیا کنندگی است و در صورت مصرف آن حتی در زمان کم، پوست شما سلامت و طراوت و جلای خود را باز می یابد.

شیر الاغ دارای خواص ضد باکتریایی است. بر اساس تحقیقات اخیر محققان، گفته می شود شیر الاغ برای زیبایی و جوانی پوست دارای خاصیت های فراوانی است و در مورد استفاده از آن برای پاکسازی و جوانی پوست تاکید زیادی می شود. این شیر به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی امگا 3 و کلسیم برای قلب بسیار مفید بوده و در کاهش وزن خیلی موثر است.

شیر الاغ سرشار از کلسیم

به طوری که پادشاه فرانسه “فرانسوای اول” زمانی که از جنگ خسته شده بود و انرژی اش به تحلیل رفته بود به پیشنهاد پزشکی از اهالی قسطنطنیه برای رفع این مشکل مقداری شیر الاغ می نوشد. او نوشته بود: شیر الاغ سلامتی مرا بر گرداند و من این سلامتی را مدیون الاغ ها هستم و نه دانشمندان.

بخوانید:  صحبت‌های وزیر ورزش پس از مراسم اهدای هدایای مقام معظم رهبری به ورزشکاران

تقویت ایمنی بدن از خواص شیر الاغ

شیر الاغ حاوی موادی است که به کشتن سلول های سرطانی کمک می کند. از این رو مصرف این ماده خوراکی مفید می تواند برای افرادی که به سرطان مبتلا هستند بسیار کمک کننده باشد. این شیر همچنین برای سلول های بنیادی سازنده خون نیز بسیار مفید می باشد. همان طور که قبلا نیز اشاره شد این شیر به دلیل خاصیت تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن برای افرادی که تحت درمان های شیمیایی هستند مفید می باشد.

کمک به رشد ذهنی جنین

PH  شیر الاغ با بدن انسان یکسان است. از این رو مصرف این شیر برای کودکان زیر 3 سال کاملا بدون خطر است. میزان PH شیر مادر در حدود 7 تا 7.5 می باشد و میزان آن در شیر الاغ برابر با 7 تا 7.2 می باشد بنابراین مصرف این شیر برای کودکان مناسب است.

 






آیا این خبر مفید بود؟

شیر الاغ دارای مقدار قابل توجهی امگا 3 است که این ماده برای همه افراد ضروری است. مادران باردار می توانند برای کمک به رشد ذهنی جنین خود امگا 3 و اسید فولیک مصرف کنند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

اخیرا تحقیقاتی روی این شیر صورت گرفته که ثابت می کند شیر الاغ دارای خواص مفیدی برای بدن می باشد که در این مقاله به انواع خواص آن می پردازیم.

شیر الاغ از الاغ های اهلی و خانگی گرفته می شود و دارای خواص فراوانی می باشد. از شیر الاغ در زمان های بسیار دور استفاده می شده است و نقل است که “کلئوپاترا” ملکه زیبای مصر باستان، در آن زمان برای حفظ زیبایی خود با شیر الاغ استحمام می کرد. از شیر الاغ امروزه در تولید مواد و محصولات آرایشی استفاده می شود.

خواص شیر الاغ

همان طور که می دانید پروتئین موجود در شیر گاو ممکن است باعث بروز حساسیت در کودکان شود. بنابر این اگر شیر مادر در دسترس نبود می توانید از شیر الاغ که منبع غذایی مفیدی است، به ویژه برای افرادی که دچار حساسیت های غذایی هستند و در جذب غذاها مشکل دارند استفاده کنید.

بخوانید:  سازمانهای مردم نهاد طرح ها و برنامه های خود را ارائه دهند

زیبایی پوست با شیر الاغ

همچنین از نظر علمی ثابت شده است که شیر الاغ سبب تقویت انرژی می شود.

بر اساس نتایج به دست آمده از روی تحقیقات انجام شده در مورد تاثیرات مثبت این شیر بر روی کبد، ثابت شد که این شیر می تواند کبد را سم زدایی کرده و آن را سالم نگه دارد. شیر الاغ در مقایسه با دیگر شیر ها دارای خواص زیادی برای پاک سازی کبد می باشد و برای افرادی که به مشکلات کبدی مبتلا هستند بهترین درمان است.

تقویت مغز و قلب از خواص شیر الاغ

کلسیم یک عنصر اصلی و اساسی برای سلامت استخوان ها می باشد. در صورت کمبود کلسیم صدمات جبران ناپذیری به استخوان ها وارد می شود. شیر الاغ مانند بسیاری از شیر های دیگر سرشار از کلسیم است و می تواند برای رفع کمبود این ماده مهم کمک کننده باشد و مشکلات استخوانی را رفع کند.

این شیر همچنین به دلیل دارا بودن مواد معدنی به تقویت استخوان ها کمک می کند. مصرف این شیر مخصوصا به زنان یائسه توصیه می شود زیرا با مصرف آن می توان از مشکل تحلیل استخوان ها در این دسته از افراد جلوگیری کرد.

شیر الاغ به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی امگا 3 و خواص ضد التهابی آن برای بیماری های قلبی بسیار مفید می باشد. مصرف این شیر برای تقویت مغز نیز مناسب می باشد و باعث می شود سریع تر فکر کنید.

درمان یبوست از خواص شیر الاغ