اوایل سال جاری، Cox Automotive یک نظرسنجی از 217 نفر که قصد خرید خودروی جدید را در دو سال آینده داشتند، انجام داد. تنها 25 درصد گفتند که مایلند برای باز کردن قفل یک ویژگی در وسیله نقلیه خود هزینه ماهانه یا سالانه بپردازند. 75 درصد باقیمانده گفتند از این موضوع عصبانی هستند.
به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، افزایش قیمت تمام شدۀ تولید خودرو سبب شده تا خودروسازان برای کسب سود بیشتر دست به کارهای عجیب و بعضاً غلطی بزنند. آخرین تلاش این شرکتها برای دریافت هزینۀ بیشتر، دریافت هزینه برای ارائه امکانات اضافه در اتومبیل است که پیشتر بدون هیچ هزینهای در اختیار مردم قرار میگرفت، برای مثال به نظر میرسد که مشتریان خودروسازهای بزرگ قرار است که بعد از این برای امکاناتی مانند سردکن و گرم کن صندلی، استارتر بدون کلید و … هزینه پرداخت کنند! البته هنوز مشخص نیست که مردم چنین هزینهای را پرداخت میکنند یا بدون آن از خودرو استفاده خواهند کرد.
جنرال موتورز تقریباً 16 میلیون وسیله نقلیه در جاده ها در ایالات متحده دارد که حدود یک چهارم آن شامل ویژگی هایی است که مشتریان برای آنها اشتراک پرداخت می کنند. آلن وکسلر، معاون نوآوری و رشد در GMSaid طی ارائهای در رویداد سرمایهگذار شرکت در دسامبر 2021، گفت: «تحقیق ما نشان میدهد که با ترکیب مناسب پیشنهادات قانعکننده، مشتریان مایلند به طور متوسط ماهانه 135 دلار برای محصولات و خدمات خرج کنند.» .
این کارشناس خودرو خاطرنشان کرد: معتقدم تا مادامی که خودروسازان قیمت فروش خودروهای جدید را برای جبران این اشتراک کاهش ندهند، مشتریان به احتمال زیاد از این امکان استقبال نخواهند کرد و حاضر به پرداخت اشتراک نخواهند بود به زعم وی خودروسازان باید از قیمت گذاری یا تعداد آپشنهایی که می خواهند به اشتراک تبدیل شوند، عقب نشینی کنند.
انتهای پیام/
خبرنگار:زهرا وجدانی