خوشحالم از اینکه روی سکو با چادر پرچم ایران را بالا گرفتم


آیا این خبر مفید بود؟


سلما همتیان: خوشحالم از اینکه روی سکو با چادر پرچم ایران را بالا گرفتم

کانال رادیویی ورزش بانوان در برنامه «بانوی ایرانی» با سلما همتیان شطرنج باز 8 ساله کشورمان که در مسابقات آسیایی مدال طلا را کسب کرد گفتگویی را انجام داد.


خانم مخملباف مادر سلما می‌گوید از زمان کودکی وقتی کتابی را برای او می‌خواندم به سرعت اشعار و متن‌های آن را حفظ می‌کرد. همین روند از 2 الی 4 سالگی ادامه داشت. در بازی‌ها بسیار تمرکز کرده و دوست داشت که فکر کند. به همین جهت این رشته را برای او انتخاب کردیم که تا کنون هم ادامه دار شده است.


سلما همتیان شطرنج‌باز 8 ساله در پایان از حس خود در زمان ایستادن بر روی سکوی قهرمانی اینگونه گفت: بسیار حس خوب و هیجان انگیزی داشتم. بیشتر از این خوشحال بودم که با حجاب کامل (چادر) پرچم ایران را بالا می‌گیرم.

وی افزود: در ابتدای مسابقات آسیایی کمی استرس داشتم. با خودم فکر می‌کردم که همان اتفاقی که دوست دارم رقم بخورد و اگر هم نشد من همه تلاش خود را کردم و خیالم راحت است که برای این مسابقات زحمت کشیدم. اصلا از حریفانم ترسی نداشتم. همه در رده سنی زیر 8 سال بوده و حتی نفر دوم هم قهرمان جهان بود. من توانستم با او به نتیجه تساوی برسم. حتی قهرمان آسیایی سال گذشته را بسیار مقتدرانه شکست دادم.





منبع