دامداران کهگیلویه و بویراحمدی بیماری تب برفکی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید مختار رجائی فر، با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ واکسیناسیون دام ها بین دامداران اظهار داشت:از دوسال گذشته واکسن تب برفکی بصورت بهادار در اختیار دامداران قرار می گرفته که با رایزنی های صورت گرفته با سازمان دامپزشکی کشور و بمنظور حمایت از دامداران هم استانی و درنظر گرفتن وضعیت سنتی اکثر مراکز پرورش دام در کهگیلویه وبویراحمد ، اجرای واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دامی استان برای دامداران بصورت کاملاً رایگان در حال اجراست.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت:بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و بشدت واگیر دام می باشد که بدلیل اینکه دارای خسارات اقتصادی بالایی دارد ، دارای اهمیت زیاد خصوصاً در دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی می باشد.





منبع

انتهای پیام 

رجائی فر با بیان اینکه تب برفکی برای انسان خطری ندارد و دامداری ها نیز با رعایت نکاتی می توانند از شیوع این بیماری پیشگیری نمایند ، اظهار داشت : فعالان در حوزه پرورش دام ضمن همکاری با ادارات دامپزشکی در استان باید اقداماتی در زمینه رعایت موازین بهداشتی ، قرنطینه ای انجام دهند .

 






دامداران کهگیلویه و بویراحمدی بیماری تب برفکی را جدی بگیرند

مدیرکل دامپزشکی استان یکی از مهمترین راه های انتقال بیماری تب برفکی را تماس با دام های آلوده و ترشحات دام های درگیر با بیماری عنوان کرد و ادامه داد : خودداری از تردد و جابجایی غیرضرور دام های آلوده و بیمار و نگهداری آنها در مکان جداگانه به میزان قابل توجهی از انتشار بیماری می کاهد.

بخوانید:  مردم ولایتمدار گیلان با حضور پرشور در انتخابات بصیرتشان را ثابت می کنند

این مقام مسئول بیان داشت: بمنظور جلوگیری از انتشار آلودگی ، از جابجائی دام های تلف شده و ارسال آنها به کلنیک ها و ادارات دامپزشکی اکیداً خودداری شود و درصورت وجود تلفات مراتب را به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی و یا به اطلاع نزدیکترین دامپزشکی برسانند.


وی با تاکید بر اینکه می بایست نسبت به فعال نمودن حوضچه های ضدعفونی واحد دامداری اقدام شود و ضدعفونی وسایل نقلیه قبل از ورود و خروج بویژه در دامداری های درگیر الزامی است ، تصریح کرد: همچنین باید نسبت به ضدعفونی مکان های نگهداری دام های آلوده و اطراف آنها با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مناسب اقدام نمایند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف