دانسفهان/ شهری با کوچه های بدون بن بست

photo_2023-02-22_23-29-17

photo_2023-02-22_23-29-43

وی بیان کرد: تاکنون برای ساخت این تالار با 50 درصد پیشرفت فیزیکی بالغ بر 12 میلیارد تومان هزینه شده و با تکمیل آن یک منبع درآمد ثابت و مستمری برای شهرداری ایجاد می شود.

حسینی بیان کرد: پایش تصویری با نصب دوربین در ورودی و خروجی های شهر با ۱.۵ میلیارد تومان، حفاری چاه با ۵۰۰ میلیون تومان برای تامین آب خام بوستانها، روکش آسفالت ۴۰ هزار مترمربع، ایجاد مجتمع بازارچه محلی و فصلی با ۱۶ باب مغازه بازسازی شده با یک میلیارد تومان از جمله این طرحهاست. 

حسینی اضافه کرد: همچنین در مجتمع دامداری تلاشگران این شهر بیش از 120 واحد دامداری مستقر شده که قریب به ۸۰ درصد آنها فعال بوده و به دلیل نداشتن سند رسمی صاحبان آنها با چالش های مختلفی مواجهند که امیدواریم با کمک مسئولان این مشکل برطرف شود زیرا فعالان اقتصادی در این شهرک به اشتغال منطقه و رونق اقتصادی نقش مهمی ایفا کرده اند.

بودجه ۲۵ میلیارد تومانی برای سال آینده 

وی بیان کرد: طبقه دوم این ساختمان برای استقرار سامانه های مدیریت بحران پیش بینی شده و تکمیل آن 1.5 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی اظهارداشت: همچنین المان شهدای گمنام با ۱.۵ میلیارد تومان در حال احداث است که در ابتدای سال آینده آماده بهره برداری می شود. 

photo_2023-02-22_23-38-32

photo_2023-02-22_23-30-08

حسینی در خصوص اعتبارات سال جاری شهرداری دانسفهان گفت: بودجه پیش بینی شده امسال 18 میلیارد و 500 میلیون تومانبه صورت 45 درصد عمرانی و 55 درصد جاری بسته شده بود.

وی اضافه کرد: برای تامین رفاه مردم بزودی دو دستگاه ون سواری به شبکه حمل و نقل عمومی شهر دانسفهان افزوده می شود.

photo_2023-02-22_23-29-28

با حضور در دفتر کار سید میثم حسینی شهردار دانسفهان در گفتگوی مشروحی وضعیت اجرای طرح های عمرانی، بودجه سالانه و برنامه های آتی را جویا شدیم.

شهردار دانسفهان در ادامه گفت: متاسفانه در بخش حمل و نقل عمومی وضعیت خوبی نداریم و در حال حاضر جابجایی شهروندان با 20 دستگاه تاکسی صورت می گیرد که کافی نیست.

حسینی اظهارداشت: در بوستان 5 هکتاری شهر دانسفهان تعداد 25 آلاچیق روباز و سرپوشیده، دو زمین ورزشی، بازیگاه، آب نما، سینمای روباز به مساحت یک هزار متر پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برخی طرح های مهم عمرانی در دست اجرا در این شهر اظهارداشت: چهار طرح عمرانی و خدماتی در حال اجرا می باشد و در صورت اتمام تا پایان سال می تواند رضایت شهروندان را بیشتر کند. 

بخوانید:  برف مدارس مناطق یک تا پنج تهران را غیرحضوری کرد

دانسفهان یکی از شهرهای استان قزوین و از توابع شهرستان بوئین زهرا است که در دامنه رشته کوه رامند در حاشیه جاده همدان – تهران واقع شده ‌است.

 

سخن آخر:

وی میزان تولید زباله شهری را روزانه 7 تن اعلام کرد و گفت: تمایم پسماندهای این شهر به سایت محمد آباد مناقل می شود و با تعبیه 350 سطل زباله ضمن جمع آوری بموقع زباله ها هیچ مشکلی در این زمینه در شهر نداریم.

وی اظهارداشت: یکی از مهمترین دغدغه های شورا و شهرداری نداشتن شبکه فاضلاب شهری است که امیدواری در این زمینه نیز برنامه هایی را عملیاتی کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟

شهردار دانسفهان گفت: یکی دیگر از طرح های مهم در دست اقدام این شهرداری، ساختمان آتش نشانی این شهر است که در 354 متر مربع زمین و 600 متر زیربنا در دو طبقه درحال ساخت است که هم اینک 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار دانسفهان گفت: در سال آینده چند طرح مهم در اولویت برنامه های این شهرداری قرار دارد که تکمیل تالار پذیرایی، تکمیل ساختمان آتش نشانی و المان شهدای گمنام، زیباسازی معابر شهری و تکمیل روکش آسفالت معابر و زیرسازی آنها از آن جمله است.

سید میثم حسینی از شهرداران جوان و پرتلاشی است که توانسته با دوری از حواشی و جنجال های بی نتیجه که مانع توسعه می شود با کمک شوراهایی همراه و دلسوز، خدمات ارزشمندی در شهر دانسفهان برجای گذارد.

همه معابر شهری را آسفالت می کنیم

photo_2023-02-22_23-29-51

حسینی ساخت تالار پذیرایی در جنب شهرک صنعتی را از جمله طرحهای مهم در راستای تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری دانست و گفت: این تالار در سه طبقه با زیربنای هر طبقه یک هزار متر مربع در حال احداث است که تکمیل آن با دو سالن پذیرایی به ظرفیت 2 هزار نفر، بیش از 26 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه دارد.

شهردار دانسفهان بیان کرد: با وجود پارک جنگلی و ساخت بوستانهای جدید در حال حاضر 16 هکتار فضای سبز در این شهر ایجاد شده و در صورت تامین آب آن بسرعت عملیات ساخت بوستان 5 هکتاری و پارک جنگلی 10 هکتاری نیز تکمیل خواهد شد.

دانسفهان در کوهپایة شمالی رامند و در ۸۵ کیلومتری جنوب قزوین و در ۳۰کیلومتری غرب بویین زهرا برسر جاده ترانزیت تهران همدان و تبریز به اصفهان واقع شده که از جنوب به رشته کوههای رامند و روستاهای سوراوجین و بند سر و از شمال به روستای خوزنین و قلعة هاشم خان و از طرف غرب به روستای خیارج و از طرف شرق به روستای قشلاق و نوده و سگزآباد منتهی می شود.

بخوانید:  ادامه تلاش ها برای بازگشایی راه ارتباطی ۷۰ روستا و گردنه های درگیر بهمن در الیگودرز

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای ما توجه به امور فرهنگی و مذهبی است که در این راستا یک مجموعه 5 هزار متری و سالن چند منظوره با استخر، سالن بدنسازی با مشارکت خیرین احداث شده و یک خانه فرهنگ نیز در دست ساخت است که برنامه های آموزشی و کارگاههایی در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و مذهبی برای شهروندان تدارک دیده ایم.

حسینی در ادامه بیان کرد: در سال جاری 9 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان در این شهر عملیاتی شده است که با تکمیل آنها گام مهمی در جهت رضایت مندی مردم شهر برداشته می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ حضور شهرداران جوان و خلاق در شهرهای کوچک اگر با همراهی شوراها توام شود و حمایت مردمی نیز صورت گیرد می تواند اتفاقات خوبی را در خدمت رسانی و عمران و آبادانی شهرها رقم زده و در نهایت جلب رضایت شهروندان را موجب شود.

وضعیت حمل و نقل عمومی مطلوب نیست/ خرید دو دستگاه ون در اولویت قرار دارد

این شهر با داشتن مساجد و حسینه های متعدد و امامزاده منور خاتون(س) از فرزندان موسی بن جعفر (ع) بیش از ۳۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و با داشتن مردم متدین و همراه توانسته مسیر توسعه و پیشرفت را بخوبی طی کند.

دانسفهان

photo_2023-02-22_23-28-59

امامزاده

حسینی گفت: بودجه سال آینده شهرداری ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده و تلاش می کنیم رتبه و جایگاه شهرداری را ارتقا بخشیم.

شهردار دانسفهان تصریح کرد: با پیگیری و اقدامات انجام شده امسال بیش از ۲۲ میلیارد تومان از بودجه محقق شد که اعتبار عمرانی ۱۰ درصد بیش از رقم مصوب بود. 

وسعت شهر دانسفهان در صورت الحاق جدید محدوده یازده هکتاری به 321 هکتار می رسد و با اقدامات عمرانی انجام شده از سوی شهرداری و نیز داشتن کوچه باغهای سنتی و معابری بدون بن بست و چشم انداز طبیعی کوههای رامند، به نظر می رسد محلی مناسب را برای زندگی سسکونت شهروندان خود مهیا کرده است.

انتهای پیام





زلزله

وی اظهارداشت: با توجه به سرانه بالای معابر شهر و وجود شبکه راههای دسترسی عریضُ در سال آینده همه معابر شهری و خیابانهای شهر دانسفهان با روکش آسفالت، نوسازی می شود.

بخوانید:  بازدید مدیرعامل سازمان بنادر از نمایشگاه محصولات فناورانه ایران

حسینی افزود: یکی از اقدامات مهم شهرداری دانسفهان، روکش آسفالت معابر شهری است که در این راستا در سال گذشته 25 هزار متر مربع و امسال 20 هزارمترمربع آسفالت ریزی شده است.

این شهر دارای ۱۲۳۵۲ نفر جمعیت است و از مرکز شهرستان ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و زبان مردم شهر دانسفهان تاتی است که نسبت به سایر مناطق تات نشین این شهرستان اندکی متفاوت است.

photo_2023-02-22_23-29-05

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

photo_2023-02-22_23-30-23

این مدیر شهری بیان کرد: شش مسجد و شش باب حسینیه نیز در شهر وجود دارد که فضای بسیار خوبی برای امور فرهنگی و دینی است که به تقویت روحیه معنوی مردم کمک می کند.

شهر دانسفهان تنها شهری است که کوچه ها و معابرش هیچ بن بستی ندارد و با تعبیه ۳ ورودی برای شهر در ضلع شمال و ۱ ورودی در ضلع جنوب زمینه دسترسی آسان و بدون ترافیک و روان برای مردم مهیا شده است.

شهر دانسفهان به لطف اعضای شورای شهری با دانش و بی حاشیه توانسته با همراهی موثر با شهردار زمینه اجرای طرح های موفق و تاثیرگذاری را فراهم کند و آرامش و رضایت مندی در آن بخوبی مشهود است.

دانسفهان تا قبل از سال ۱۳۴۱ روستایی با بافت سنتی بود اما این شهر در زمین‌ لرزه سال ۱۳۴۱ بوئین‌زهرا به طور کلی ویران شد و پس از زمین‌لرزه، دانسفهان جدید توسط کمک‌های مردمی کشورهای خارجی در نزدیکی روستای ویران شده به صورت مدرن ساخته شد.

وی از مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز خواست برای تکمیل زورخانه بزرگ نیمه تمام این شهر پیگیری لازم را انجام دهد و افزود: این زورخانه در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله نازک کاری و نصب تجهیزات است و با توجه به علاقه خاص جوانان این شهر به ورزش پهلوانی تکمیل آن فضای مناسبی برای ورزش جوانان و بزرگسالان مهیا می شود.

همراهی و رویکرد خیرخواهانه مردم این شهر در حدی است که تمامی زمین های واگذاری شده برای استقرار کلیه ادارات و مدارس در این شهر تماما توسط مردم به صورت رایگان اهدا شده و در اجرای طرح های شهری نیز همراهی خوبی در پرداخت عوارض شهری به شهرداری از سوی مردم نیز صورت می گیرد که اتفاق مبارکی است.

گزارش: محمدرضا جباری