دانشگاه علوم پزشکی نهادی بزرگ برای اهدافی بزرگ

رئیس دانشگاه عنوان کرد: در شهرستان‌ها و واحدهای وابسته به دانشگاه، ازجمله بیمارستان‌ها، شبکه‌های بهداشت و درمان و دانشکده‌ها هرکدام اختیارات مالی و مدیریتی دارند و موظفند که وظایف خود را در چهارچوب قوانین و مقررات انجام دهند تا مردم بتوانند از کلیه خدماتی که در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: باتوجه به حجم گسترده فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در زیرمجموعه این دانشگاه معاونت‌های مختلفی وجود دارد.

دکتر جاودان اضافه کرد: معاونت دانشجویی فرهنگی که خدمات دانشجویی مثل خوابگاه و تغذیه را ارائه می‌کند و مسائل فرهنگی دانشگاه را پوشش می‌دهد.

رئیس دانشگاه عنوان کرد: معاونت درمان که مدیریت بیمارستان‌های دانشگاهی و نظارت بر بیمارستان‌های غیردانشگاهی را برعهده دارد. همچنین نظارت بر مطب‌ها، درمانگاه‌ها و فعالیت‌های درمانی در سطح دانشگاه برعهده معاونت درمان است. 

دکتر جاودان افزود: همچنین معاونت غذا و دارو در زمینه تامین و توزیع تجهیزات پزشکی مصرفی، تولید مواد غذایی، تولید محصولات آرایشی و واردات و صادرات مواد غذایی فعالیت دارد.

وی افزود: یکی از آن‌ها معاونت آموزشی است که در زیرمجموعه آن دانشکده‌های مختلف فعالیت دارند و دانشجویان را در زمینه علوم پزشکی تربیت می‌کنند.

وی گفت: مدیریت ارشد دانشگاه نیز زیر نظر هیئت امنا و وزیر بهداشت و با هماهنگی مسئولان در سطح استان و در سطح ملی فعالیت می‌کند.



منبع

دکتر جاودان بیان کرد: مدیریت ارشد دانشگاه باتوجه به گستردگی حجم فعالیت‌های دانشگاه وظیفه نظارت، پیگیری و مدیریت شرح وظایف واحدهای زیرمجموعه را برعهده دارد.

بخوانید:  کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند

رئیس دانشگاه اظهار کرد: معاونت بهداشتی که در حوزه پیشگیری و درمان در سطح یک شامل درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت فعالیت دارد. در روستاها بهورزان و در شهرها مراقبین سلامت متولیان اولیه سلامت مردم و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر هستند.

وی گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه که نقش‌های مهمی در زمینه دارو از جمله تامین دارو از طریق شرکت‌های دارویی و توزیع دارو در داروخانه‌ها را برعهده دارد. شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها به صورت خصوصی فعالیت دارند و وظیفه معاونت غذا و دارو فقط نظارت بر عملکرد آن‌ها است.

دکتر جاودان افزود: همه این‌ها به وسیله معاونت توسعه پشتیبانی می‌شود که پیگیری بودجه و مسائل مالی را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه مرجع بررسی سلامت اقلام سلامت محور نیز زیرمجموعه معاونت غذا و دارو است.