دانشگاه فرهنگیان مرکز تربیت افسران جنگ نرم است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در جلسه شورای اداری دانشگاه فرهنگیان که بعد از بازدید از پروژه های عمرانی و امکانات و تجهیزات پردیس های امام سجاد(ع) و شهید باهنر انجام شد، این بازدید را فرصتی برای مرور خاطرات تحصیل و تدریس عنوان و خاطرنشان کرد: با عنایت به نگاه استراتژیک نظام و دولت به دانشگاه فرهنگیان ، سعی ما بر این است که در راستای ارتقاء شرایط این مجموعه کمک کنیم.

وی با تأکید بر این که در همه دانشگاه ها، سبقه علمی مقدم است، اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر سبقه علمی، سبقه تربیتی و فرهنگی غالب است.

استاندار با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر و شعارهای” زن، زندگی، آزادی” و “مرد، میهن، آبادی” که عنوان می شود، خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که آزادی واقعی در جمهوری اسلامی است و این موضوع را در نوع برخورد دولتمردان با مردم می‌توان مشاهده کرد، این که مردم به راحتی می توانند با فرماندار و مدیران ارتباط برقرار کرده و بی دغدغه حرف خود را بزنند، حکایت از آزادی به معنای واقعی در کشور دارد.

استاندار با اشاره به توفیقات و پیشرفت های کشور در حوزه های نظامی، تصریح کرد: به جهت عملکرد خوب دانشگاه دفاعی، الان با وجود تربیت نیروهای توانمند و تقویت زیرساخت ها، به طمأنینه و آرامشی در حوزه دفاعی رسیده ایم که همه این ها حاصل تدابیر ارزنده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

وی توجه به آبادی میهن را از شعارهای بنیادی نظام خواند و گفت: کارهای بزرگ و جهشی در دولت سیزدهم انجام شده به گونه ای که در حال حاضر کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

بخوانید:  مطالبه مالیاتی ۹۰۰ میلیارد تومانی از دلال طلا، ارز و سکه در استان مرکزی

قناعت ادامه داد: فشار جبران این کوتاهی ها و کمبود معلم به دولت سیزدهم تحمیل شده و لذا در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان، سخت ترین دوران را طی می کند.

به گفته وی؛ هرگونه موفقیتی ، مرهون وجود اساتید و معلمان دلسوز است لذا این وظیفه همه ماست که در تقویت زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان اهتمام داشته باشیم.

قناعت به جایگاه والای زنان در اسلام و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: زن در اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، حرمت ویژه ای دارد.

قناعت با بیان این که تدبیر درخصوص تربیت نیروی انسانی توانمند در دانشگاه فرهنگیان در دولت نهم کلید خورد، متذکر شد: در دولت یازدهم و دوازدهم این دانشگاه مورد بی توجهی واقع شد و کاستی های موجود به جهت کم کاری های رخ داده در این دولت هاست.

خبرنگار:مرضیه شهریاری





وی افزود: برای جبران این کمبودها، حدود 28 استان مجبور به پذیرش دانشجو بیش از ظرفیت موجود شدند که این مسئله مشکلاتی را به همراه داشته و همه سعی ما بر این است که این معضلات را برطرف نماییم.

انتهای پیام

استاندار با اشاره به معضل کمبود معلم در کشور، گفت: طی چند سال گذشته به جهت بی تدبیری دولت های وقت، ورودی و خروجی دانشگاه فرهنگیان متناسب نبود به همین جهت کشور با مشکل کمبود معلم مواجه شده است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

به گفته وی؛ در شرایط حساس کنونی و بمباران های تبلیغاتی دشمنان، ممکن است دانشجویان تحت تأثیر شبیخون فرهنگی قرار بگیرند لذا باید اساتید به تبیین مسایل روز توجه داشته باشند.

بخوانید:  هنرجویان نسبت به مجوز آموزشگاه‌ها حساس باشند

آیا این خبر مفید بود؟

وی مشکلات زیرساختی دانشگاه فرهنگیان را ناشی از کم توجهی های سال های گذشته خواند و ضمن مقایسه دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی گفت: دانشگاه دفاع ملی که دانشگاهی زیر نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، نخبگانی را در حوزه های نظامی، انتظامی و امنیتی تربیت می کند و در حقیقت مرکزی برای پرورش افسران جنگ سخت و نظامی است.