دانشگاه و صنعت باید در کنار هم باشند

موتابها‌ در ادامه با بیان اینکه مرور دستاوردهای صنعت برق کشور در ۴۵ سال گذشته نشان می‌دهد پس از پیروزی انقلاب اهمیت صنعت برق و همچنین ضرورت رشد اقتصادی و خوداتکایی در تأمین نیازمندی‌های داخلی در حوزه نیروگاهی مورد توجه قرار گرفت، تأکید کرد: انقلاب چراغی شد تا کشور بتواند به دانش ساخت داخلی نیروگاه دست پیدا کند و اکنون‌ نمونه‌هایی از آن با تلاش متخصصان داخلی در نصب و راه‌اندازی و تولید قطعات و تجهیزات نیروگاهی درنقاط مختلف کشور در حال انجام است.

ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در این جلسه به ظرفیت دانش و تخصص جوانان برای کمک به رفع اشکالات در صنعت اشاره کرد و گفت: معتقدم جوان های خوبی از سوی استادان دانشگاه ها پرورش می یابند و لازم است این جوانان که نگاه نوینی به مسائل دارند، در صنعت حضور  یافته و مشکلات را از این زاویه ملاحظه و برطرف کنند.

موتابها با اشاره به جایگاه برتر صنعت برق ایران در جهان بیان داشت: ایران با تولید بیش از ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، در جایگاه یازدهم جهان ایستاده‌ و به لحاظ سهم بازار در ساخت، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های حرارتی با سهم ۶ درصدی در ردیف ۴ کشور برتر دنیا قرار دارد و همه این افتخارات در دوران ۴۵ سال انقلاب اتفاق افتاده و حاکی از توسعه صنعت استراتژیک برق در ۴ دهه اخیر است.

در ادامه، اعضای هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه را عرصه تولید دانش معرفی کردند و گفتند: امروزه عرصه تولید دانش و تبدیل آن به ثروت، مورد توجه قرار گرفته است و امروزه دانشگاه، تنها به آموزش اکتفا نمی کند و اعتقاد داریم برای  پیشرفت کشور، راهی جز پیوند دانشگاه و صنعت نداریم که در این خصوص باید به جوان ها اعتماد کرد تا در دورانی که تحت تحریم ها قرار داریم، بتوان از ظرفیت خوب این جوانان استفاده کرد.

بخوانید:  شاخص های حداقلی یا حداکثری یک نماینده خوب چیست؟

وی ضمن قدردانی از تلاش متخصصان نیروگاه در آماده‌سازی واحدهای سیزده‌گانه، گفت: همکاران متخصص ما از ابتدای این فصل از تعمیرات، با انجام فعالیت‌های تعمیراتی باکیفیت، واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی را برای تولید برق پایدار و خدمت‌رسانی به مردم در تأمین برق‌ تابستان ۱۴۰۳ آماده می‌کنند.

وی در خصوص جایگاه ایران در ساخت نیروگاه نیز بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته اکنون ایران اسلامی در شمار ۱۰ کشور سازنده نیروگاه در جهان قرار گرفته و در این زمینه سهم چهار درصدی کل دنیا را به خود اختصاص داده است.

این مسئول توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر را از دیگر سیاست‌های دولت سیزدهم برشمرد‌ و افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر داریم و ۱۰ هزار مگاوات افزایش ظرفیت تجدیدپذیرها در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که تا تابستان سال آینده ۲ الی ۳‌ هزار مگاوات آن وارد مدار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به منظور تقويت و توسعه همكاري ها میان این شرکت و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در اجراي طرح هاي پژوهشي، مطالعاتي، توسعه اي، كاربردي، مشاوره اي و آموزشي، مدیرعامل واعضای هیات مدیره نیروگاه شهید رجایی با اعضای هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)دیدار کردند.

انتهای پیام 



منبع

گفتنی است در پایان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره نیروگاه از کارگاه های مکانیک، رباتیک، الکتریک و ابزاردقیق دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بازدید کردند.