درآمدهای پایدار نقش بسیار تاثیرگذاری در برنامه ریزی شهرها دارد

وی افزود؛ انتظارات ناخواسته از شهرداری ها ما را با چالش های بیشماری روبرو کرده است تا جایی که یک متر محوطه ورزشی و درمانی ودیگر نیازهای عمومی توسط دولت و بودجه های دولتی احداث نشده بلکه تمام این مراکز توسط شهرداری وبا بودجه مردمی ساخته شده است.

|

c5a4699b-0769-4834-a030-1b2599b4c4fb

کریمی عنوان کرد، عدم برخورداری از منابع مستمر و پایدار درآمدی، برنامه ریزی مالی و بودجه ای شهرداریها را با مشکل مواجه کرده است. بر این اساس کسب درآمد پایدار از دغدغه های اصلی مدیران شهری است.

شهردار صفادشت  با بیان اینکه درآمدهای پایدار  نقش بسیار تاثیرگذاری در برنامه ریزی شهرها دارد عنوان کرد؛ درآمد پایدار و ارزش افزوده از مسکن ،ازمهمترین اقدامات ما درشهرداری بوده. به جهت افزایش قیمت زمین ،احداث بنا در ۳طبقه مرقوم به صرفه نیست لذا بایستی ارتفا بناها متناسب با شرایط اقتصادی و عمومی باشد.

انتهای پیام





منبع

کریمی همچنین خاطر نشان ساخت؛ فاضلاب البرز باید درسفره های زیرزمینی پائین دست مثل صفادشت ذخیره شود که متاسفانه یا به اشتهارد میرود ویا به رود شور منتقل می گردد که این کار خطرات عدیده زیستی برای صفادشت دربردارد.

 

 

شهردار صفادشت: درآمدهای پایدار نقش بسیار تاثیرگذاری در برنامه ریزی شهرها دارد

محمد علی کریمی اظهار داشت، عمده وظایفی که بیش از ۸۰ درصد شهرداری ها آنها را به انجام می رسانند عبارتند از : زیر سازی ، جدول گذاری و آسفالت معابر؛ پیاده روسازی، احداث و نگهداری پارک و فضای عمومی؛ جمع آوری و دفع بهداشتی زباله، نظافت معابر و اماکن شهری، صدور پروانه ساختمان، تشکیل کمیسیون ماده صد و برخورد قانونی با تخلفات ساختمانی، جلوگیری از سد معبر. و وظایف مهم نیز عبارتند از، احداث و ادارۀ تأسیسات خدمات شهری شامل کشتارگاه، گورستان، بازار روز و همچنین راه اندازی کارخانه آسفالت، احداث کتابخانه ، ادارۀ امور تاکسیرانی ، ارائه خدمات ایمنی و آتش نشانی ، ایجاد تأسیسات حفاظتی ( سیل گیرو.. ) ایجاد شبکه جمع آوری آب های سطحی، لایروبی مسیل ها و قنوات، رفع خطر از بناها ، کنترل صنایع مزاحم، نامگذاری معابر و نصب پلاک و انواع تابلوها، وظایفی می باشند که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد شهرداری ها آنها را به انجام می رسانند.

بخوانید:  شکایت برانکو از پرسپولیس این‌بار به سود سرخ‌پوشان!

خبرنگار سید علیرضا کیایی