در دولت سیزدهم شاهد رشد ۱۹ درصدی ثبت سمن‌های جوانان بودیم

وی این تعداد را معادل ۲۵ درصد جمعیت سمن‌ها از ابتدای تشکیل وزارت تاکنون دانست و ادامه داد: باتوجه به این که پیش از دولت سیزدهم سالیانه ۳۷۳ سمن ثبت شده بود؛ در این دولت شاهد رشد ۱۹ درصدی ثبت سمن‌ها بودیم. این رشد به معنای ثبت میانگین ۴۴۴ سمن در سال است. همچنین از این تعداد برای ۴۷۱۰ سازمان مردم نهاد از سمت وزارت ورزش و جوانان مجوز صادر شده است.

پارسانیا تسهیل فرآیند دریافت شناسه ملی را از دیگر اقدامات شهید جمهور در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: علاوه بر دستورالعمل حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های سمن‌های جوانان که تدوین شد؛حمایت‌های مالی‌ سمن‌های جوانان با رشد ۴ برابری مواجه بوده است. به عبارت دیگر در ۲ سال اخیر از بیش از ۱۷۵۰ طرح سمن‌های جوانان حمایت شد.

وی از راه اندازی ۳۸۰ دبیرخانه استانی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به عضویت ۱۴۵۰ سمن و تشکل جوانان در شبکه‌های سمن‌ها، از دیگر اقدامات چشمگیر در دولت سیزدهم برگزاری ۱۰ اجلاس ملی ویژه بود که به منظور توانمندسازی دبیرخانه‌های استانی برگزار شد.

رشد ۱۹ درصدی ثبت سمن‌ها

ثبت سمن‌ها در یک ماه 

رشد ۴ برابری حمایت‌های مالی برای سمن‌ها

مدیر کل دفتر مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به کاهش فرآیند دریافت مجوز فعالیت برای سازمان‌های مردم نهاد افزود: این کاهش فرآیند تا حدی بود که میانگین ثبت سمن‌ها از ۴ ماه به ۱ ماه ریبد. تنظیم دستورالعمل صدور و تمدید مجوز سازمان‌های مردم نهاد جوانان با رویکرد تسهیل فرآیندها از جمله اقدامات لازمی بود که با پیگیری‌های آقای رییسی صورت گرفت.

بخوانید:  در پایان پاییز 1401 نرخ رشد اقتصادی بدون نفت 4.5 درصد بوده است

علی پارسانیا مدیر کل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا درباره عملکرد شهید آیت الله رییسی در حوزه جوانان گفت: صدور ۱۲۰۲ مجوز برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد بخشی از گزارش‌های فعالیت‌های شاخص اداره کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان است.

برگزاری ۱۰ اجلاس ملی ویژه توانمندسازی دبیرخانه‌ها

انتهای پیام/



منبع

پارسانیا با اشاره به تاثیر دولت سیزدهم در توسعه مشارکت جوانان در حوزه‌های بین الملل خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم علاوه بر شناسایی گروه‌های مردمی و فعال در حوزه بین الملل دست به برگزاری رویداد «وزرای اقتصادی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی» زد. این رویداد که به منظور شبیه سازی تدارک دیده شده بود؛ با همکاری وزارت اقتصاد در دانشگاه الزهرا اجرایی شد.