در مورد تیم ملی رویاپردازانه حرف نزنیم

وی در خصوص عملکرد ایران در دور گروهی این بازی‌ها تاکیدکرد: ما در این دور رقبا و حریفان چندان سرسختی را نداشتیم و نباید به نتایج برابر تیم‌هایی مانند فلسطین وهنگ کنگ دلخوش باشیم. بازی‌های اصلی ما تازه بعد از رویارویی برابر سوریه آغاز می‌شود و از این مرحله به بعد است که تیم ما محک می‌خورد.

مربی قدیمی فوتبال ایران در پایان  در مورد  پیپش بینی اش تاکید کرد: اعتقاد شخصی من این است اگر ما بتوانیم به جمع ۴ تیم برسیم، عملکردمان موفق بوده است. در این مسیر مهمترین موضوع این است که همه ما باید از کادرفنی و بازیکنان حمایت کنیم و اجازه بدهیم در آرامش برای موفقیت تیم ملی در این رقابت‌ها تلاش کنند.

 گفت‌وگو از سمیه قدیری 

وی در ادامه از پیش بینی‌ها برای آینده ایران در جام ملت‌ها گفت: برخی از روز اول از ایران در این بازی‌ها  انتظار قهرمانی داشته و با این نگاه بازی‌ها را دنبال می‌کنند. آن‌هایی که از اول انتظار قهرمانی دارند و می‌گوید این تیم باید قهرمان شود، از روی احساس حرف می‌زنند نه از روی منطق فوتبال؛ در فوتبال بایدی وجود ندارد. منطق فوتبال می‌گوید باید بازی به بازی شرایط تیم را بررسی کرد و اتفاقات فوتبال را هم در نظر گرفت. این گونه نظریه‌ها که این تیم باید قهرمان شود، رویاپردازانه است.

شاهرخی با تاکید بر این که باید به کادرفنی اختیار تام داد، در مورد تغییرات ترکیب تیم ملی در بازی‌های اخیر خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و پتاسیل  تیم، هیچ کس بهتر از کادرفنی نمی‌تواند ترکیب تیم ملی را در هر بازی انتخاب کند. ما دور از آتش هستیم و از دو نظرمی دهیم، به هرصورت شاید، چون بازی‌های مرحله گروهی با حریفان ساده تری روبرو بودیم، مربیان تصمیم گرفتند با تلفیقی از نیرو‌های اصلی، باتجربه و جوان ترکیب تیمش را در هر بازی انتخاب کند.

بخوانید:  کسانی که فشار خون بالا دارند چه صبحانه ای بخورند؟

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به نتایج ایران در بازی‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ گفت: همه ما به عنوان یک ایرانی دوست داریم ایران در این جام موفق باشد و با نتایج خوب این رقابت‌ها را به پایان برساند. موفقیت ایران در عرصه‌های ورزشی به خصوص فوتبال، شادی را به مردم منتقل می‌کند. مردم ایران عشق فوتبال هستند و دوست دارند که ایران با بهترین نتایج به ایران بازگردند.

مربی قدیمی فوتبال ایران در مورد برخی انتقاداتی که این روز‌ها از نمایش تیم ملی در یکی دو بازی اخیر مطرح می‌شود، تصریح کرد: مردم و کارشناسان این بازی‌ها را می‌بینند، ولی در نهایت خوب یا بد، نتیجه مهم است. به هرحال واقعیت این است که با توجه به رقبایی که در مراحل بعدی پیش روی داریم، در ادامه مسیر کارمان سخت است و برای موفقیت در پایان کار باید برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

 انتهای پیام/ 



منبع