در نقد مهاجمان گرانقیمتی که کیفیت ندارند؛ وقتی آقای گل، گلزن نیست

چرایی افت گلزنان در لیگ برتر 


آیا این خبر مفید بود؟

بررسی تعداد گل‌های زده مدعیان کفش طلا در لیگ برتر یک موضوع جالب دیگری را هم به دنبال دارد که در حال حاضر رضا اسدی به عنوان یک هافبک در پستی غیرتخصصی در تراکتور در حالی فعلا صدر جدول آقای گلی را به خود اختصاص داده است که 3 گل از 11 گل این هافبک تدافعی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.

511

لوکادیا گلزن تر از خیلی از مهاجمان

دو بازی برای هر یک از تیم‌های لیگ برتر تا پایان فصل باقی‌مانده و باید دید بالاخره نام کدام یک از گلزنان برتر حاضر در جدول آقای گلی به عنوان گلزن برتر و با چه تعداد گل در لیگ بیست‌و‌دوم به ثبت خواهد رسید. این در شرایطی است که کمترین تعداد گل برای یک آقای گل در لیگ برتر، مربوط به ادموند بزیک مهاجم اسبق سپاهان است که در لیگ 14 تیمی، موفق به زدن 13 گل شده بود.

رکوردداری یک دهه‌ای رضا نوروزی

مهاجم غیرتخصصی که آقای گل است!

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در حالی که تنها دو هفته تا پایان لیگ برتر در فصل جاری فرصت باقی‌مانده است رقابت در جدول آقای گلی در این فصل هم جالب دنبال می‌شود. در حال حاضر در صدر جدول گلزنان برتر رضا اسدی با 11 گل، شهریار مغانلو و محمد عباس زاده با 10 گل و به دنبال این بازیکنان، مهدی قایدی با 9 گل در حالی برای کسب عنوان آقای گلی  تلاش می‌کنند که تعداد گل‌های به ثمررسیده توسط این بازیکنان، نکته عجیبی است که شاید به نوعی در تاریخ لیگ برتر برای آقای گل‌های ادوار گذشته بی‌سابقه بوده است.

بخوانید:  محمدحسین مرادمند به تبریز نمی رود

انتهای پیام/ 





یکی از عجیب‌ترین آمار مربوط به آقای گلی در دوره‌های قبلی لیگ برتر می‌تواند این موضوع باشد که بیشترین گل زده توسط آقای گل برتر در لیگ برتر به رضا نوروزی اختصاص دارد که در فصل دهم لیگ برتر با 24 گل این عنوان را به خود اختصاص داد که هنوز این رکورد در لیگ برتر به دست آقای گل دیگری شکسته نشده است!

از منشا تا پریرا

524

511

افت سطح کیفی بازی‌ها از یک سو و افت محسوس مهاجمان و عناصر تهاجمی تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر از سوی دیگر از جمله دلایلی است که می‌تواند در کاهش محسوس آمار گلزنان لیگ برتر در دوره‌های اخیر تاثیر مستقیمی داشته باشد. این در حالی است که تدافعی‌تر شدن تیم‌ها و نتیجه‌گرایی آنها هم می‌توان در این موضوع دخیل دانست. 

در دو هفته پایانی لیگ برتر و با توجه به حساسیت بازی‌های باقی‌مانده از این رقابت‌ها، هنوز نام یورگن لوکادیا با 6 گل زده در رده ششم جدول رده بندی دیده می‌شود، مهاجمی که در هفته یازدهم لیگ برتر از پرسپولیس جدا شد و لیگ ایران را ترک کرد ولی هنوز تعداد گل خیلی از مهاجمان چند ده میلیاردی لیگ‌برتر که با پول‌های گزاف در لیگ امسال حضور دارند، نتوانسته‌اند به اندازه انگشتان یک دست هم نرسیده‌است که موضوع هم در نوع خود جالب توجه است.

تکلمه

 در لیگ بیست‌و‌یکم، گادوین منشا با پیراهن گل‌گهر سیرجان، با 14 گل عنوان آقای گلی را از آن خود کرد. این در حالی بود که یک فصل قبل یعنی در دوره بیستم لیگ، سجاد شهباززاده، مهاجم ان فصل سپاهان با 20 گل زده آقای گلی را به دست آورده بود و پیش از آن هم در بیستمین دوره از لیگ برتر این عنوان با 15 گل زده به نام شیخ دیاباته ثبت شد. در دوره نوزدهم هم لوسیانو پریرا و کی‌روش استنلی با 16 گل به طور مشترک آقای گل لیگ برتر لقب گرفتند.

بخوانید:  افتتاح یک واحد آموزشی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در بانه

به همین بهانه به بررسی آقای گل‌های ادوار مختلف لیگ و تعداد گل‌های آنها پرداختیم و این آمار را با آقای گل‌های این فصل مقایسه کردیم.