در پنجاه و نهمین جلسه شورای گفتگوی آذربایجان غربی تاکید شد ؛ لزوم اجرایی شدن مصوبات شورا توسط دستگاه های اجرایی

رییس دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی با اشاره به انباشت سیب‌های زیردرختی در کنار جاده‌ها و آثار تخریبی آن، بیان کرد: طبق ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی باید به این موضوع ورود کند.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر پیگیری جدی اجرای مصوبات این شورا، گفت: با نظارت بر روند خرید سیب از کشاورزان استان، اجرای مصوبات این حوزه ساماندهی میشود.

انتهای پیام

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه در ابتدا جلسه با اشاره به اهمیت پیگیری مصوبات ملی و استانی شورای گفتگو و لازم الاجرا بودن این مصوبات فرمودند : در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱سه جلسه ی شورای گفت و گو برگزار شده که در مجموع ۳۷ مصوبه ، تعداد ۹ مصوبه ملی و ۲۸ مصوبه استانی مصوب گردیده است.

دبیر شورای گفتگوی استان افزود : با بررسی های صورت گرفته از مصوبات استانی تعداد ۱۸ مصوبه اجرایی،۱ مصوبه اجرا نشده و ۱۹ مصوبه در حال پیگیری می باشد و مصوبات پیشنهادی در سطح ملی نیز به دبیرخانه شورای گفتگوی ملی ارسال و به طور قابل ملاحظه ای در تصمیم گیری ها و ابلاغ آیین نامه و بخشنامه های جدید لحاظ شده است.

در ادامه این جلسه محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت حضور مدیران در جلسه شورا گفت : اجرای مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به صورت جدی پیگیری شود و تمامی دستگاه ها باید پاسخگوی مصوبات باید باشند.

رئیس اتاق ارومیه افزود : پیگیری مصوبات استانی در دبیرخانه ی شورای گفت و گوی استان با جدیت انجام می گیرد ولی با توجه به اینکه پیگیری مصوبات ملی از دبیرخانه شورای مرکز می باشد لذا بایستی هماهنگی های لازم با دبیرخانه ی شورای ملی صورت پذیرد تا بتوان مستندات لازم در زمان طرح در سطح ملی رفع مشکل فضای کسب و کار بخش خصوصی ارائه گردد.

بخوانید:  نظامیان اعزام شده فرانسه به اوکراین در اولویت حملات ما قرار دارند

وی با اشاره به جرایم شهرداری ها برای کارخانجات قدیمی ، که در گذشته در خارج حریم شهرها ساخته شده ولی امروزه با گسترش بدون مطالعه شهر در حریم شهر وارد شده اند گفت : کاش چهل سال گذشته به سرمایه گذاران این مجموعه ها در زمان پرداخت عوارض دولتی ابلاغ میگردید که هزینه بصورت موقت و مشروط است نه اینکه بعد از چهل سال باعث ایجاد خلل در روند تولید و مانع توسعه واحدهای صنعتی و کارآفرینی گردند.   

خبرنگار : علی غیور



منبع

عتباتی با بیان اینکه سیاست اقتصادی دولت مشخص و در حمایت از تولید، رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی است، اظهار کرد: دستگاه قضایی در چهارچوب قانون، کنار بخش خصوصی در جهت ارتقای تولید خواهد بود.

ناصر عتباتی رییس کل دادگستری استان در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی اظهار کرد : برخی مواقع بخشنامه‌های ملی به گونه‌ای تعبیر می‌شود که مانعی برای حمایت از تولید است در همین راستا لازم است تا مدیران اجرایی نهایت تلاش خود را برای بهره مندی از قانون در حمایت از تولید و جذب سرمایه گذار به کار گیرند.