دستاوردهای دولت سیزدهم در استان ستودنی است



به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، استاندار خراسان شمالی در این جلسه از رساندن پروژه ی سد گلمندره به مرحله ی آب گیری، تکمیل سد بیدواز ، تحویل هر ۳۵ ساعت یک کلاس درس ، ۲۸ هزار مسکن در حال ساخت و تحویل ۱۴۹۰ سند تک برگ به مردم شهرستان گرمه، انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و آزاد شدن ۵ و نیم میلیون متر مکعب آب برای انتقال به بجنورد و استفاده برای شرب به بجنورد، تکمیل فیبر نوری در شهر های  سراسر استان ، ۷۰۰ کیلومتر روکش آسفالت، جبران عقب ماندگی راه های روستایی استان از ۱۲ درصد به ۵ درصد، آغاز پروژه ی انتقال آب سرانی به چهار شهرستان، گاز رسانی به همه روستاهای دارای سکنه استان، ارتقای ۱۸ رتبه ای استان در شاخص تورم، جذب قابل توجه سرمایه گذاری، کاهش نرخ بیکاری ، صادرات با تراز مثبت تجاری، تاسیس دو شهرستان مانه و بام و صفی آباد و …. گزارش داد.

فرماندار شهرستان تازه تاسیس مانه نیز جمعیت ۳۰ هزار نفری و تعداد ۱۰۱ شهید دفاع مقدس این شهرستان را  مورد توجه قرار داد و گفت:  کشاورزی و دام پروری شغل اصلی اغلب مردم شهرستان مانه است.

وی به ویژگی های سد شیرین دره با ظرفیت ۹۱ و نیم میلیون متر مکعب در این شهرستان اشاره کرد و گفت:  ۳۵ میلیون متر مکعب این سد را رسوب گرفته و ۹ میلیون متر مکعب آب آن برای کشاورزی و ۱۳ میلیون متر مکعب آن برای شرب بجنورد استفاده می شود.

منوچهر یوسفی افزود: اگر انتقال آب سرانی به بجنورد عملیاتی شود و سهم آب شرب بجنورد از سد شیرین دره آزاد شود، انقلاب بزرگی در کشاورزی این شهرستان رخ خواهد داد.

بخوانید:  آیا صفحه نمایش قاتل چشم است؟

در این جلسه اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت انتخابات مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند . 

امام جمعه شهر پیش قلعه از نگاه ویژه دولت به این شهرستان تقدیر کرد و بخشی از نیازمندی های این شهرستان تازه تاسیس را طرح کرد .

یکی از نمایندگان استان نیز  مشکلات شهرستان مانه را در حوزه سلامت، کشاورزی، اشتغال، مشکل مداربندی آب سد شیرین دره و جبران خسارات سیل طرح کرد و دیگر نماینده ی استان  نیز از سفر چندین باره ی وزیر کشور به خراسان شمالی قدردانی کرد و دو سفر رهبر معظم انقلاب و سفر رئیس جمهور شهید به خراسان شمالی را از با برکت ترین سفرها برای خراسان شمالی دانست و از توجه وزیر به شهرستان محروم مانه نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام



منبع