دستگاه‌های فرهنگی تاکنون برنامه فرهنگی جامعی در حوزه جوانان ارائه نکرده‌اند

فرماندار گرگان با تأکید بر تقویت مسائل اعتقادی در جامعه به‌ ویژه جوانان گفت: کار بر روی این گونه مسائل، مشکلات تربیتی را در مدارس‌، دانشگاه‌ها و به‌طورعام در جامعه برطرف خواهد کرد.

 فرماندار گرگان در پایان از دبیر ساماندهی امور جوانان شهرستان گرگان خواست جشنواره امیدهای انقلاب با برنامه متنوع و شاد وخروجی امیدبخش در دهه امامت و ولایت ( عید سعید قربان تا غدیرخم) برنامه ریزی و مدیریت شود تا به برکت این ایام جوانان از برکات سرشار ولایت بهره لازم را ببرند.

پایین‌محلی خاطرنشان کرد: این درد بزرگی است که حاکمیت به انسان مسئولیت واعتبار بدهد اما آن شخص مدیر نتواند به درستی کار کند یا اعتبارات را در جای درستش هزینه نماید در حالیکه به ازای هر صندلی مسئولیتی، مسئولان ما ۷۲ شهید تقدیم انقلاب و حفظ ارزش‌ها نموده‌ایم. 

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عیسی پایین‌محلی در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گرگان با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه مدثر بر تأثیر نماز در خودسازی انسان‌ها اشاره و اظهار کرد: نماز بزرگترین معروف در عالم است و جوانی که اهل نماز باشد به سوی منکرات کشیده نمی‌شود و در امور آموزشی و تربیتی و فعالیت‌های اجتماعی نیز فعال و بانشاط است.

فرماندار گرگان در موضوع آسان‌سازی ازدواج جوانان نیز تأکید کرد اولویت نخست اختصاص تسهیلات ازدواج باید با جوانان زیر ۲۰ تا ۲۵ سال وفاقد شغل و مسکن و … پس از آن به گروه‌های سنی بالاتر باشد.

پایین‌محلی در ادامه به برگزاری جشنواره « امیدهای انقلاب» اشاره کرد و گفت: خروجی اینگونه برنامه‌ها بسیار مهم است و باید برای به میدان آمدن مردم به‌ویژه جوانان برنامه داشته باشیم. برآورد متولیان برای برگزاری این جشنواره ۳۰۰ میلیون تومان است. دست‌اندرکاران باید توجه داشته باشند اگر خروجی این جشنواره به اندازه سیرکردن شکم ۳۰۰ نفر، کمک به ۳۰۰ جوان یا تسهیل ازدواج ۵ جوان نباشد باید در برگزاری آن تجدیدنظرکرد اما اگر درباره خروجی و دستاوردهای مدنظر آن فکر شده باشد، می‌توان به نتیجه آن امیدوار بود. 

بخوانید:  ابداع فناوری جدید به‌منظور افزایش کیفیت تصفیه گاز طبیعی

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای حمایت از ازدواج جوانان و تسهیل این امر بهره گرفت، گفت: در گرگان حدود ۷۰ تشکل مردمی وجود دارد که ظرفیت بزرگی برای امر تبلیغ و ترویج ازدواج آسان است. یکی از دلایلی که ما توانستیم در جنگ ۸ ساله به پیروزی برسیم، مردمی کردن جنگ بود و امروز هم باید ظرفیت مردم را در موضوعات اجتماعی و حل آسیب‌ها به‌کار گرفت. ضمن اینکه لازم است امکانات دستگاه‌های اجرایی نیز در موضوعاتی مانند ازدواج تجمیع شود.

انتهای پیام



منبع

وی تصریح کرد: باید معیارهای مشخص و کاملی برای شناسایی جوانان برگزیده تعیین شود و از واردکردن موضوعات سیاسی، فامیلی، قومی و قبیله‌ای و… در این موضوع به جد خودداری کرد.

وی در ادامه برنامه‌ریزی برای پرکردن و غنی‌سازی اوقاف فراغت جوانان را موضوعی مهم برشمرد و افزود: با وجود اهمیت این موضوع ما هیچ برنامه‌ای برای آن نداشته‌ایم و لازم است دستگاه‌های اجرایی به ویژه در حوزه فرهنگی، دراقدامات خود بازنگری کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی تاکنون هیچ برنامه فرهنگی جامعی در حوزه جوانان ارائه نکرده‌اند، افزود: دستگاه‌های فرهنگی که باید در اینگونه جلسه‌ها، برای ارتقای جوانان برنامه بدهند، غیبت دارند. معنی ندارد در جلسات فرهنگی مدیران یا نمایندگانی از دستگاه‌های فرهنگی مانند فرهنگ و ارشاداسلامی، ادارات کل اوقاف و امورخیریه، تبلیغات اسلامی، صداوسیما و … حضور نداشته باشند و نتیجه این بی‌توجهی‌ها می‌تواند به رشد آسیب‌های اجتماعی دامن بزند. متأسفانه برخی از دستگاه‌ها برای ترویج معروفات در جامعه حتی کار نظری و ظاهری هم انجام نمی‌دهند.

بخوانید:  مخالفت صریح آلمان و اتریش با ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین