دستگيري کلاهبردار اينترنتي با ترفند سود سهام عدالت



به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، سرهنگ احسان بهمني در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي مراجعه و اعلام شکايت يکي از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضايي به پليس فتا مبني بر اين که با ورود به لينک جعلي دريافت سود سهام عدالت ازحساب بانکي‌اش برداشت اينترنتي غيرمجاز صورت گرفته است پيگيري موضوع بصورت ويژه در دستور کارشناسان پليس قرار گرفت. 

وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه انجام شده توسط کارشناسان پليس فتا مشخص شد، فرد کلاهبردار با ارسال لينک جعلي از طريق پيامک با عنوان دريافت سود سهام عدالت براي مالباخته، وي را ترغيب به کليک برروي آن لينک کرده و با اين ترفند اطلاعات حساب بانکي مالباخته را جمع آوري و بلافاصله اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب وي کرده است.

اين مسئول انتظامي اظهار داشت: با انجام اقدامات فني و تخصصي فرد کلاهبردار در يکي از استان هاي شمالي کشور شناسايي و ماموران با هماهنگي و اخذ نيابت قضايي به محل اعزام شدند.

رييس پليس فتا استان هرمزگان خاطر نشان کرد: با اقدام سريع به موقع کارشناسان پليس فتا استان تمامي مبلغ برداشتي900 ميليون ريال به حساب فرد قرباني عودت داده شد و پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا ارسال گرديد. که در سير اين پرونده چند مالباخته ديگر نيز با مبلغ بيش از 3 ميليارد ريال در استان هاي شمالي کشور نيز شناسايي شدند.

سرهنگ بهمني با بيان اينکه براي مشاهده و دريافت سود سهام عدالت نياز به هيچ‌گونه پرداخت وجهي نيست افزود: سود سهام عدالت با‌توجه‌به اعلام مراجع رسمي در زمان مقرر به شماره‌ حساب‌هايي که از قبل‌ توسط افراد اعلام شده است، واريز مي شود و هموطنان روي لينک هاي جعلي دريافت سود سهام عدالت کليک نکرده و هيچ مبلغي را واريز ننمايند.

بخوانید:  مجموعه کتاب صوتی «سرگذشت استعمار» منتشر شد

وي همچنين از عموم شهروندان خواست از ورود به آدرس هاي اينترنتي مندرج در پيام هاي دريافتي از سرشماره هاي شخصي و ناشناس خودداري نمايندچراکه يکي از مشخصه‌هاي تشخيص پيامک‌هاي جعلي حاوي لينک‌هاي آلوده، ارسال اين پيامک‌ها با شماره تلفن‌هاي شخصي و غيرسازماني مي باشد.

رئيس پليس فتا استان هرمزگان در پايان به عموم مردم استان توصيه کرد: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مجرمانه و مشکوک در فضاي مجازي ،مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس fata.gov.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري لينک ثبت گزارش هاي مردمي يا از طريق شماره 096380 مرکز فوريت هاي سايبري با کارشناسان پليس فتا در ميان بگذارند.



منبع