دستگیری 4 حفار غیرمجاز در شهرستان کردکوی

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان ، محمدجواد ساوری امروز ۷ اسفندماه 1402 با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌های دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منزل یکی از ساکنان روستایی در شهرستان کردکوی، موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قرار گرفت.

دستگیری 4 حفار غیرمجاز در شهرستان کردکوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از شناسایی حفاری غیرمجاز به عمق 11 متر در منزل مسکونی و دستگیری چهار حفار غیرمجاز دریکی از روستاهای شهرستان کردکوی در این ارتباط خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه و کسب نیابت قضایی، تیمی کارآزموده از پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی غرب استان ضمن هماهنگی با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و همکاری نیروی انتظامی این شهرستان به محل اعزام و پس از بررسی و بازدید، حفاری غیرمجاز به عمق 11 متر و عرض یک و نیم متر شناسایی شد.

ساوری در پایان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در این خصوص جرائم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی_تاریخی را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

انتهای پیام/



منبع

او خاطرنشان کرد: در این زمینه تعداد چهار نفر به همراه ادوات حفاری غیرمجاز دستگیر و سپس متهمین با تنظیم صورت‌جلسه به‌منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به نیروی انتظامی شهرستان کردکوی تحویل شدند.

بخوانید:  شرط اصلی پرسپولیس برای برپایی اردو