دشمنی ها با ایران توهم نیست/رسانه ها روشنگری کنند

وی بیان کرد: استکبار می خواهد با ابزار رسانه و بزرگنمایی مشکلات و وارونه جلوه دادن واقعیت ها از تمرکز ما برای خاموش کردن شعله ای که برافروخته اند بکاهد و هزینه نظام را بالا ببرد و مهمترین ابزارش بهره گیری از رسانه است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

هاشمی گفت: اگر وزن هر کدام از عوامل را متوجه نشویم در تحلیل ها دچار اشتباه خواهیم شد و به بیراهه خواهیم رفت لذا با کمک رسانه های متعهد و دلسوز باید روشنگری کرده و مردم را با توطئه ها آشنا کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟

هاشمی اضافه کرد: دشمنان تلاش می کنند هر گونه مخالفت، اعتراض و انتقادی را به کف خیابانها کشانده و امنیت و آرامش کشور را تهدید کنند.

اذعان به تداوم دشمنی ها، توهم توطئه نیست

هاشمی یادآورشد: متاسفانه برخی کج سلیقگی و مدیریت های اشتباه در رسانه ملی هم به این مسائل کمک کرده و برای نمونه اکثر سریال های تلویزیونی تصویری از فقر و محرومیت و نداری را به تصویر می کشد و یا فیلم هایی نشان داده می شود که جز خشونت و بدبختی چیزی ندارد که توصیه می کنیم اگر تولید محتوا ندارید از فیلم های آرشیوی استفاده کنید تا مردم را بیش از این عصبانی نشوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ نشست تحلیلی نقش رسانه های استکبار جهانی علیه مردم ایران با حضور سیدعباس هاشمی استاد دانشگاه و فارغ ‌التحصیل علوم سیاسی از مرکز مطالعات فدرال هند و مصطفی صادقی عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم و سردبیر سابق نشریه مثلث ظهر پنجشنبه در سالن جلسات اداره ارشاد برگزار شد.

بخوانید:  جشنواره «مدرسه انقلاب» از 12 تا 30 بهمن در مدارس قزوین برگزار می شود

انتهای پیام

این استاد دانشگاه گفت: طرف مقابل ما بشدت از عوام فریبی استفاده می کند و با بهره گیری از فضای رسانه که مخاطبان جوان زیادی دارد برای تاثیرگذاری بر روی این گروه متمرکز شده است.

وی بیان کرد: بدون تردید در بروز مشکلات عوامل داخلی و خارجی تاثیرگذار است و ما نیز برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی و ضعف مدیریت ها را می پذیریم اما بیش از 50 درصد مسائل در خارج از مرزها طراحی و عملیاتی شده است.

سید عباس هاشمی در این نشست اظهارداشت:بررسی وقایع چند سال گذشته و حوادث اخیر نشان می دهد که دشمنان هرگز نیت های خود علیه نظام را تغییر نداده اند و این که عنوان می شود ریشه بسیاری از حوادث ناشی از نقشه ها وتوطئه های استکباری است صحت دارد و توهم نیست.

وی افزود: وضعیتی که در کف خیابان با آن مواجه شده ایم حاصل دو عامل درونی انکارناپذیر مشکلات اقتصادی و مدیریتی است اما کمتر از 50 درصد است و بخش عمده آن به مسائل برون مرزی و منطقه ای و دشمنی ها مربوط می شود.

image_2022_11_3-14_24_40_400_8Pp

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شک نکنید دشمنان نظام اسلامی تلاش می کنند تا در «گستره» و «عمق» جامعه تاثیرگذار باشند و ریشه حوادث اخیر نیز خارجی و از قبل طراحی شده است.

وی اظهارداشت: امروز متاسفانه برخی ها به دلیل متهم شدن به بیسوادی از بیان توطئه و نقشه های دشمن می ترسند که نکند به « توطئه توهم» گرفتار شوند که انتظار داریم رسانه ها با بیان واقعیت ها به این افراد کمک کنند.

بخوانید:  پرسپولیس- الهامی؛ وقتی ساکت 6 تایی شد

image_2022_11_3-14_24_33_82_UFr

در این نشست که با تدبیر بسیج رسانه استان و حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی برگزار شد کارشناسان تحلیلی از شرایط کنونی کشور و نقش رسانه های بیگانه در ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور ارائه کردند.

هاشمی گفت: بر خلاف آنچه برخی تحلیل گران غربی اذعان می کنند همیشه علت خشونت ها معلول محرومیت نسبی نیست زیرا در این صورت باید در کشورهای مشابه دیگر مانند بحرین وعراق و سوریه نیز شاهد خشونت های ناشی از فقر و تنگدستی باشیم.