دولت برای افزایش استقبال از CNG باید طرح‌های تشویقی ارائه دهد


آیا این خبر مفید بود؟

سعیدی ادامه داد: برخی از مردم هستند که با همه چیز مخالفت می‌کنند و معتقدند کشوری که روی نفت خوابیده چرا باید از سی.ان.جی استفاده کند؟ در حالی که بزرگترین کشورهای دنیا در حال حاضر از این صنعت استفاده می‌کنند چرا که علاوه بر کم هزینه بودن، خودرو را سالم‌تر از بنزین نگه می دارد و آلایندگی بسیار کمتری نسبت به بنزین دارد و به اصطلاح، یک سوخت پاک است.

سعیدی افزود: در حال حاضر که قیمت به پراید به 300 میلیون تومان رسیده، بسیاری از مردم نمی‌توانند هزینه‌ی هشت، نه میلیونی مخزن گاز را یکجا پرداخت کنند. دولت در این شرایط اگر نمی‌تواند این مخازن را به رایگان تعویض کند، باید طرح‌هایی بگذارد که مشتریان به صورت قسطی هزینه‌ی آن را بپردازند.

او ادامه داد: مشتریانی هستند که چند ماه ثبت نام کرده‌اند اما به دلیل دولت در پرداخت پول به پیمانکار تعویق انداخته، در نتیجه اجناس هم با تأخیر به کارگاه می‌رسند و متأسفانه متشریان منتظر می‌مانند. اگر دولت پول پیمانکار را پرداخت نکند او نیز توانایی خرید اجناس را ندارد.

وی درخصوص هزینه‌بر بودن معاینه‌ فنی خودروها بیان کرد: مخزن‌ها دارای یک تاریخ مصرف تقریباً پانزده ساله هستند که بعد از آن باید تعویض شوند. در واقع بعد از این زمان، کپسول‌ها از حالت استاندارد خارج می‌شوند.

او با اشاره به اینکه در این طرح آژانس‌ها متضرر شده‌اند گفت: با وجود رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌ها از این طرح کمترین بهره را برده‌اند در حالی که این طرح در ابتدا به نام آن‌هاست اما رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با چند ماه کار، با مبلغی بسیار پایین خودروهای خود را گازسوز می‌کنند. با وجود تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌هایی که صنف دارند و مالیات می‌دهند نمی‌توانند به درستی از این طرح استفاده کنند.

بخوانید:  بهترین زمان سفر به انگلیس، سوئیس و پاریس

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد سعیدی، مدیر یکی از مراکز نصب سی‌.ان.جی در شهر ری، درخصوص روند استقبال مشتریان از طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی بیان کرد: این طرح شامل دو بخش خودروهای عمومی سواری و نیسان‌ها، وانت‌ها و وانت‌پرایدهاست. از آنجا که این طرح، برای خودروهای بخش دوم، تقریباً رایگان است، استقبال از سمت آن‌ها نیز بیشتر است.

 





او معتقد است دولت باید طرح‌های تشویقی برای استقبال از سی.ان.جی را ایجاد کند.

وی افزود: یکی دیگر از صنف‌هایی که در این طرح به آن‌ها توجه نشده، خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی است که نمی‌توانند از خدمات این طرح دولتی استفاده کنند در حالی که آن‌ها نیز باید شامل این طرح می‌شدند. همه‌ی این‌ها نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد و لازم است که طرح بازنگری شود.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه استفاده از سی.ان.جی هم به دولت و هم به مردم کمک می‌کند گفت: استفاده از سی.ان.جی از نظر هزینه‌ای برای مصرف‌کننده بسیار به صرفه است. از سوی دیگر استفاده از سی.ان.جی برای دولت نیز بهتر است تا بتواند در مصرف بنزین صرفه‌جویی کند.

انتهای پیام/

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

او با اشاره به اینکه حرف‌هایی که درباره خطرزا بودن سی.ان.جی یا آسیب به خودرو گفته می‌شود صحت ندارد اضافه کرد: ماشین من گازسوز است و بسیار هم خوب کار می‌کند. این حرف‌هایی که گفته می‌شود بیشتر تبلیغاتی است که بر ضد سی.ان.جی گفته می‌شود.

سعیدی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از مشتریان خودروهای عمومی با وجود ثبت نام، هنوز نتوانسته‌اند خدمات دریافت کنند اظهار کرد: کار ما به این شکل است که با پیمانکار در ارتباطیم و قرارداد مستقیمی با ما بسته نشده در حالی که تأییدیه گواهی سلامت باید از کارگاه صادر شود. پیمانکار باید از دولت پول بگیرد تا بتواند اجناس را به کارگاه تحویل دهد.

بخوانید:  شناسایی ۱۱۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا/ فوت ۲۹ از بیماران مبتلا به کرونا

سعیدی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر که ما با مشکل بنزین مواجه هستیم، سی.ان.جی می‌تواند بهترین گزینه برای کاهش مصرف بنزین و همچنین کاهش آلایندگی‌های ناشی از حمل و نقل باشد و این اتفاق تنها در صورتی امکان‌پذیر است که دولت عزمی جدی و برنامه‌ای مشخص در این خصوص داشته باشد.