دومین دوره رویداد« رویاتو بساز» در قزوین به پایان رسید

محمدرضا امامقلی مدیر حوزه هنری استان قزوین در این مراسم اظهارداشت: مرکز رشد بانوان حوزه هنری قزوین بعنوان اولین مرکز رشد کنشگر بانوان در عرصه رسانه در استان حدود دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است. 

photo_2023-05-25_22-46-29

photo_2023-05-25_22-46-23

انتهای پیام

photo_2023-05-25_22-46-26

در ادامه فاطمه عابدزاده مدیر مرکز رشد خواهران حوزه هنری گفت: در آستانه دو سالگی مرکز رشد بانوان حوزه هستیم و با حضور نیروهای تازه نفس مسیر هموار شده است.

 





در ادامه از هنرجویان دوره دوم تجلیل شد.

وی خطاب به دختران جوان هنرمند گفت: ساخت مستند را ادامه دهید و بدانید نظام اسلامی به سینماگر ناظر زن نیازدارد وچون تعداد زنان سینماگر محدود شده در آینده سینما منتظر نسل جدید سینماگرانی چون شماست و می توانید رویای خود را با کمکحوزه نری محقق کنید.

امامقلی تصریح کرد: اگر سلول بنیادی تشکیل دهیم قابل تکثیر شدن است و این رویداد نشان داد می توان با تعداد بیشتری در سطح کشور این کار هنری را تداوم بخشید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ مراسم اختتامیه دومین رویداد«رویاتو بساز»عصر پنجشنبه با حضور محمدرضا امامقلی مدیر حوزه هنری استان، فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در عمارت هنر قزوین برگزار شد.

امامقلی تصریح کرد: سال گذشته در جشنواره عمار در بخش تلویزیون اینترنتی مقام اول را دختران مرکز رشد حوزه هنری قزوین کسب کردند و تولیداتشان در رسانه باقلوا پخش شد.

وی اظهارداشت: رسالت مرکز رشد مشخص است و باید در تحقق چشم اندازهای ترسیم شده همت کنیم و حوزه هنری این فرصت را ایجاد کرده تا دختران جوان وارد عرصه هنر شوند و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

بخوانید:  زمان عرضه دنا پلاس در بورس کالا تغییر کرد

امامقلی بیان کرد: حوزه هنری را خانه خودتان بدانید و هر جا هستید به این مکان بعنوان خانه هنری خود و پشتیبانی واقعی برای رسیدن به موفقیتها نگاه کنید.

هنرجویان این دوره با تولید چهار فیلم کوتاه مستند برای جریان سازی آماده شدند. 

مدیر حوزه هنری استان قزوین یادآورشد: سازگاری زن موجب شده با سختی ها کنار بیایند اما معلوم نیست چرا بعد از فراغت خاطر به تغییر فرم کنشگری تمایل دارند و در یک مسیر نمی مانند.

photo_2023-05-25_22-46-18


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

دختران هنرجو در مدت سه هفته با مهارت های فیلمنامه نویسی، فیلمبرداری، ایده پردازی، رصد، پژوهش تدوین آشنا شدند و در پایان توانستند مستند سازی کنند.

photo_2023-05-25_22-46-20

این مدیر فرهنگی افزود: همه شرکت کنندگان در سنین جوانی 18 تا 22 سال در این دوره ها شرکت می کنند و پس از آموزش به مهارت تولید محتوا می رسند و می توانند در خصوص خانواده، زن و جمعیت، محتوای تلویزیونی تولید کنند و در معرض دید قرار دهند.

در دوره دوم آیتم « رواتو بساز» تعداد ۷۰ نفر از دختران جوان ثبت نام کردند که ۴۰ نفر به مصاحبه دعوت شدند و در نهایت ۱۲ نفر برای طی دوره آموزشی انتخاب شدند و در چهار گروه سه نفره در خصوص مستند سازی آموزش دیدند.

وی بیان کرد: دومین دوره رویداد با عنوان« رویاتو بساز» مربوط به تولید آیتم تلویزیونی با قالب آرشیو و نریشن متناسب با بانوان اجرا شده است.

وی گفت: رویداد« رویاتو بساز» یک تجربه هنری از کار گروهی بانوان بود که دختران جوان نشان دادند می توان کار جریان سازی به صورت گروهی را علیرغم سختی آن با موفقیت انجام داد.

بخوانید:  گام جدید تهران و پکن برای نهایی کردن قرار 25 ساله