دومین کنگره و نمایشگاه تناسب اندام برگزار شد

انتهای پیام/





پیرصالحی ضمن بیان این مطلب که تا دهه 80 واردات مکمل ها صرفا توسط شرکت های دارویی انجام می شد، افزود: تا سال 1389 واردات مکمل ها ادامه داشت اما با تشکیل سندیکای تولید کنندگان  مکمل ها توانستیم، اقدامات بسیار ارزنده ای در این زمینه داشته باشیم و تولید داخلی در این زمینه رشد قابل توجهی از خود نشان داد تا جایی که امروزه 230 شرکت داخلی اقدام به تولید مکمل های با کیفیت می کنند.

مراسم تجلیل و رونمایی از کمپین «آمادگی جسمانی؛ پشتوانه سلامت عمومی»

پیگیری ورزش دانش آموزان در شورای عالی ورزش

فرهنگ سازی برای ورزش همگانی


آیا این خبر مفید بود؟

وی با بیان اینکه متاسفانه حتی کودکان هم در اثر ارتباط بیش از حد با تلویزیون و دنیای مجازی دچار مشکلات اضافه وزن شده اند، افزود: وزارت ورزش با درک حساسیت موضوع در تاریخ 30  مرداد 1401 تصمیم به تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی و ابلاغ آن گرفت و خوشبختانه در طول این مدت شاهد اتفاقات بسیار مطلوبی در حوزه آمادگی جسمانی بوده ایم. به طور نمونه ما تفاهم نامه هایی با همکارهای نهادهای با جمعیت بالا مانند شهرداری ها برای ارتقای سلامت جسمانی کارکنان منعقد کردیم.

احمد گواری، رییس فدراسیون آمادگی جسمانی نیز با حضور در این مراسم گفت: آمادگی جسمانی امروزه به عنوان یک ضرورت برای تمامی سنین و مشاغل مطرح است؛ در گذشته نه چندان دور مشاغل روزمره همراه با تحرک و فعالیت بدنی بود  اما با ماشینی شدن زندگی امروزه فعالیت ها به حداقل رسیده و به همین جهت شاهد مراجعه بسیار زیاد به مراکز پزشکی برای درمان مشکلاتی مانند چاقی، فشار خون بالا، دیابت، پوکی استخوان و …. هستیم.

بخوانید:  نیازی واجب‌تر از نان شب برای پرسپولیس و گل‌محمدی

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی افزود: ما در زمینه تولید مکمل‌های ورزشی باید به نقطه ای برسیم که از ورود هر نوع مکمل خارجی جلوگیری شود زیرا هم اکنون این پتانسیل در شرکت‌های داخلی وجود دارد.

احمدی با اشاره به اینکه امیدواریم یکی از خروجی های این سمینار تشریح عوارض مکمل های غیر استاندارد باشد، خاطر نشان کرد: باید زنگ ورزش در مدارس جدی گرفته شود چرا که ما از مربیان با کیفیتی در وزارت ورزش و همچنین وزارت آموزش و پرورش برخورداریم.

لازم به ذکر است در مراسم افتتاحیه از شش پیشکسوت و چهره شاخص ورزشی تجلیل به عمل آمد و در ادامه از کمپین ملی با عنوان « آمادگی جسمانی؛ پشتوانه سلامت عمومی» با حضور مسئولان رونمایی شد.

وی با اشاره به نهادهای شرکت کننده و حامی این رویداد تخصصی اظهار داشت: فدراسیون آمادگی جسمانی، مرکز مشارکت ها و اقتصاد وزارت ورزش، سندیکای تولید کنندگان مکمل های ورزشی، فدراسیون پزشکی – ورزشی، انجمن صنفی باشگاهداران و جمع کثیری از شرکت های خصوصی ما را در برگزاری این سمینار کمک کردند و برنامه ما این است که علاوه بر برگزاری نمایشگاه، 23 پنل، نشست و کارگاه های تخصصی را با همکاری بخش های مختلف برگزار کنیم که در برخی از آنها مدرک حرفه ای برای شرکت کنندگان صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از مکمل ها معجزه نمی‌کنند، گفت: چنانچه استفاده از مکمل ها همراه با رژیک غذایی مناسب و ورزش نباشد، انتظارات مصرف کنندگان برآورده نمی‌شود.

بخوانید:  مراسم تحلیف محسن سماکچی عضو جدید شورای رشت انجام شد

گواری با بیان اینکه قطعا برون رفت از شرایط موجود جز با همکاری مردم و نهادهای ذی ربط اتفاق نمی افتد، اظهار داشت: هیات های استانی در خصوص موضوع آمادگی جسمانی شکل گرفته و امروز به دنبال فرهنگ سازی هر چه بیشتر در این زمینه هستیم تا مردم لذت ورزش را بچشند. مراسم امروز هم در این راستا برگزار شده و در حاشیه نمایشگاه کنگره تناسب اندام را با حضور جمعی از ورزشکاران برگزار می‌کنیم.

وجود استرویید در برخی مکمل های وارداتی

به گزارش خبرگزاری برنا، «دومین کنگره و نمایشگاه تناسب اندام» به میزبانی مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو با حضور جمعی از مسئولان، مربیان، ورزشکاران  و تولید کنندگان  این عرصه  به منظور معرفی دستاوردها و توانمندی های شرکت های داخلی و همچنین ارائه آموزش های لازم به علاقه مندان ورزش آغاز به کار کرد.

صدور مدرک حرفه‌ای برای شرکت کنندگان

همچنین مهدی پیر صالحی، رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل های ورزشی نیز با بیان اینکه امیدوارم برگزاری این همایش باعث فرهنگ سازی برای عمومیت ورزش و آمادگی جسمانی باشد، اطهار داشت: از حدود 100 سال پبیش موضوع استفاده از مکمل های غذایی همزمان با جنگ ها مطرح شد اما از 50 سال پیش موضوع مکمل ها به صورت تخصصی در ورزش پیگیری شد؛ بنابراین در حالی که تا پیش از این استروییدها بدون بررسی کارشناسی در مکمل ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، با بررسی‌های علمی و آسیب شناسی از مکمل‌ها حذف شدند.

همچنین در ابتدای این مراسم میلادی بهادری، دبیر همایش با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد گفت: پیش بینی می شود از 21 الی 23 تیر ماه میزبان بیش از 8 هزار فعال عرصه ورزش باشیم. 

بخوانید:  اخطاریه مدیریت بحران خوزستان؛ نفوذ توده هوای موسمی مونسون هندی و خطر سیلابی شدن مسیل ها

یاد آور می شود «دومین کنگره و نمایشگاه تناسب اندام» به میزبانی مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو به مدت سه روز و تا 23 تیر ماه ادامه دارد.

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل های ورزشی با بیان اینکه مکمل ها به همان اندازه که می توانند موثر باشند، در صورت فقدان کیفیت آسیب های بسیاری به ورزشکاران وارد می کتد، گفت: مکمل هابی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند، از پتانسیل لازم برای ایجاد عوارض نامطلوب برخوردارند. به طور نمونه هنوز استرویید  های آنابولیک در این مکمل ها وجود دارد که استفاده از آنها جزء مواد ممنوعه و مشمول دوپینگ می شود. این در حالی است که تولید کنندگان داخلی زیر نظر سازمان غذا و دارو مکمل تولید می کنند.

به گزارش  گروه رسانه‌ای «آتا» کاوه احمدی، مشاور وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش باید در سبد خانوار قرار بگیرد، گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از نوجوانان از چاقی و افزایش وزن رنج می برند و این اتفاق حتی بر عملکرد تحصیلی آنها هم تاثیر گذار بوده است. بر این اساس  این موضوع در شورای عالی ورزش پیگیری می شود.