«دکترین اختاپوس» چه بود و چگونه با پایان تفتالی بنت شکست خورد

لاپید و مکرون

نفتالی+بنت

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم از جمله افرادی است که در خصوص زوال این رژیم ابراز نگرانی کرده بود. او در تاریخ نهم اکتبر ۲۰۱۷ در جشن «سوکوت» یهودیان گفته بود: «تمامی تلاش خود را برای اینکه اسرائیل صدمین سالروز تأسیسش را ببیند به کار خواهم گرفت، اما این یک امر حتمی نیست. تاریخ به ما یاد داده است که حکومت مردم یهود بیش از هشتاد سال تاکنون دوام نیاورده است که مربوط به دوره حشمونیان است.»

با وجود تمامی کارشکنی‌ها و لابی‌های رژیم صهیونیستی برای برهم زدن امنیت ایران و اعمال نظر  در توافق برجام و متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران از فعال کردن تمام ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای در چارچوب قوانین مجلس خبر داد؛ همچنین با وجود تمامی تحریم‌های ظالمانه یکجانبه ایالات متحده درآمدهای نفتی ایران جهش 30میلیارد دلاری داشته است و از 7/7 میلیارد دلار به بیش از 36 میلیارد دلار رسیده است؛ این یعنی شکست راهبرد نفتالی بنت در برابر ایران. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که با ناامیدی اظهار می کرد که فعلا فقط می خواهد تنها باشد و با سیاست کاری نداشته باشد، در مقابل خبرنگاران انحلال مجلس رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، رژیم صهیونیستی که بارها با ترورهای متعدد دانشمندان هسته‌ای ایران رفتار متخاصم خود را علیه جمهوری اسلامی ایران نشان داده بود؛ از راهکار جدید خود برای مقابله با ایران می‌گوید.  

اما حالا ورق برگشته و بنت دیگر نخست وزیر نیست. رویترز می‌نویسد که با انحلال دولت فعلی، نفتالی بنت به کم دوام ترین نخست‌وزیر تاریخ رژیم تل آویو تبدیل می‌شود؛ رکوردی که اگر لاپید بعد از انتخابات نخست‌وزیر باقی نماند، شکسته خواهد شد.

بخوانید:  حقایقی عجیب درباره بیماری هزار چهره

حالا پس از ناکامی‌های بنت برای کارشکنی در برنامه هسته‌ای و امنیت ایران، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی، یاییر لاپید در دیدار با مکرون رئیس‌جمهور فرانسه که رژیم تحت امر او تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است گفته که دنیا باید با «تهدیدهای هسته‌ای ایران» مقابله کند.

انتهای پیام/ 



منبع

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حتی ضمن هشدار به جمهوری اسلامی ایران گفته بود، دوران «مصونیت» رژیم ایران به پایان رسیده است.

 در ماه‌های اخیر همچنین شاهد آتش سوزی های متعددی در پالایشگاه‌ها، مراکز نظامی و پتروشیمی و پایانه‌های اتوبوسرانی رژیم صهیونیستی و حملات سایبری به زیرساخت‌های این رژیم بوده‌ایم. 

او در این زمینه تصریح کرده بود: «هر کسی از تروریست‌ها حمایت مالی کند، هر کسی که برای آن‌ها اسلحه ارسال کرده و آن‌ها را اعزام کند، هزینه‌اش را خواهد پرداخت.»

این در حالی است که در میان حجم وسیع حملات لفظی صهیونیست ها علیه ایران و تهدیدهای روزانه به اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران، حالا نخست وزیر رژیم صهیونیستی، همزمان با لحن تهدیدآمیز مدعی شده بود که تل آویو گزینه دیپلماتیک با تهران را ترجیح می‌دهد.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با اکونومیست در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد جدید می‌تواند جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن را از اقدام مسلحانه علیه اسرائیل بازدارد، گفته بود: “حزب‌الله لبنان و حماس (گروه‌های وابسته به ایران) در سال گذشته به هیچ‌گونه تهاجمی علیه اسرائیل دست نزدند. ما دکترین اختاپوس را به اجرا گذاشته‌ایم و دیگر با شاخک‌ها، با گروه‌های نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم.» 

بخوانید:  تاسیس «سازمان تئاتر کشور» در دست بررسی است
 «آری شاویط» تحلیلگر یهودی روزنامه عبری «هاآرتص»  در این تحلیلی با عنوان «اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد» پیشتر نوشته بود: «دیگر جای زندگی در کشور نیست و باید به سانفرانسیسکو یا برلین رفت. ممکن است از نقطه بی بازگشت عبور کرده باشیم و دیگر امکان پایان دادن به اشغال، توقف شهرک‌سازی و دستیابی به صلح، امکان اصلاح صهیونیسم، نجات دموکراسی و تجزیه کشور وجود نداشته باشد.»

او لفاظی علیه ایران ادامه داده و گفته که «تل آویو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که علیه ایران برای توقف برنامه هسته‌ای‌اش واکنش نشان داده و اقدام کند.»

بنت همچنین ابراز امیدواری کرده بود که عملیات مستقیم اسرائیل باعث شود ایران توافق هسته‌ای سختگیرانه‌تری را قبول کند و فکر توقف برنامه هسته‌ای ایران را در سر داشت. 

تهدید ایران توسط مقامات مختلف این رژیم غاصب در حالی مطرح می‌شود که تاکنون مقامات سیاسی، امنیتی، نظامی و شخصیت‌های علمی و رسانه‌ای صهیونیستی متعددی از احتمال «فروپاشی اسرائیل» سخن گفته‌اند.

آتش سوزی