دیدارهای رئیس جمهور در ریاض در راستای سیاست تنش زدایی دولت و تاثیرگذار در تحولات منطقه است

وی اظهار کرد: در حاشیه این اجلاس رئیس جمهور دیدارها و جلسات خوبی داشت. دیدارهای رئیس جمهور با بن سلمان،اردوغان و سیسی در راستای سیاست تنش زدایی دولت سیزدهم با کشورهای همسایه و جهان اسلام بود و اتفاقا دیدارهای تاثیرگذاری نیز بودند.

فداحسین مالکی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره به حضور رئیس جمهور در اجلاس سران کشورهای اسلامی در ریاض،گفت: ماهیت این اجلاس حمایت از مردم غزه بود و انسجامی که بین کشورهای اسلامی در این اجلاس اتفاق افتاد کم نظیر بود به دلیل اینکه اجماع همه کشورها در یکجا سخت بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ،گفت: دیدارهای رئیس جمهور با بن سلمان،اردوغان و سیسی در ریاض در راستای سیاست تنش زدایی دولت سیزدهم با کشورهای همسایه و جهان اسلام بود.

وی، گفت: هر چه کشورهای اسلامی بهم نزدیکتر شوند قدرتشان بیشترمی شود.اگر جمهوری اسلامی با همین دست فرمان حرکت کند خیلی از مشکلات درموضوعات مختلف حل می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالایی که داریم باید در این اجلاس ها پیشنهاددهنده خیلی از موضوعات باشیم و باید اینها را دستگاه دیپلماسی ترسیم کند. این نوع سیاست می تواند تاثیرگذاری ایران رادر همبستگی کشورهای اسلامی و منطقه بیشتر کند.

انتهای پیام/



منبع

بخوانید:  اطلاعیه پرسپولیس در خصوص وضعیت واگذاری اين باشگاه