دیدار بدون واسطه جوانان در سه شنبه های با جوانان

رییس گروه ساماندهی امور جوانان همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۴۷ تشکل و سازمان مردم‌نهاد استان همدان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه استقبال از این طرح بسیار چشمگیر است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۲۰ نشست سه شنبه‌ها با سمن‌های جوان برگزار شده و میزبان بسیاری از سمن‌ها بوده‌ایم.

وی، توانمندسازی سمن‌ها بر پایه آموزش و یادگیری، پژوهش و مطالعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: راه‌اندازی سمن‌ها باید با اولویت نیازهای روز جامعه مانند کارآفرینی، حرکت‌های جهادی، فضای مجازی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی منطبق باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، اگرچه نشست با سمن‌های جوان همدان در سال‌های اخیر اجرا شد اما به تازگی در ماه‌های اخیر با توجه ویژه مدیریت دستگاه ورزش و جوانان این استان با تعیین دائمی روزهای سه شنبه به این برنامه، اثرگذاری بسیار خوبی به دنبال داشته است.


آیا این خبر مفید بود؟

چاروسایی نگاه مدیریت دستگاه ورزش و جوانان استان به حوزه جوانان را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: رویکرد حمایتی علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به این ۲ حوزه متعادل است.

«علی حقیقی» افزود: در سال‌های اخیر با نقش آفرینی مجمع جوانان استان همدان، فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی را در کنار دستگاه‌های دولتی اجرا شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارند و هنوز هم باید برای تقویت سمن‌ها و حضور فعال‌تر آن‌ها در جامعه تلاش شود.

معاون امور فرهنگی ورزش و جوانان همدان یادآور شد: سه شنبه‌ها با سمن‌های جوان انگیزه آنان برای ارتقا سطح کیفی خدمت به جامعه به خصوص قشر جوان را دوچندان کرده است.

بخوانید:  واردات خودروهای کارکرده و فروش اقساطی خودرو اجرا می شود

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز از حمایت خاص و ویژه از سازمان‌های مردم نهاد کارآفرین و خلاقی که زمینه ساز اشتغال و موفقیت جوانان مستعد هستند خبر داد.

 

رییس گروه ساماندهی امور جوانان همدان در خصوص طرح سه شنبه‌ها با سمن‌های جوان گفت: این طرح از سال‌ها قبل اجرایی شد و هدف ما ارتباط بدون واسطه مدیرکل ورزش و جوانان استان با سمن‌ها بود.

حقیقی همدان را سرشار از جوانان و بانوان مستعد دانست و گفت: به توانمندی این قشر اعتقاد فراوان داریم و به لحاظ فعالیت و تعداد سمن‌ها جزو پیشتازان در سطح کشور هستیم.

 





چاروسایی بیان کرد: دستگاه ورزش و جوانان استان به عنوان متولی نظارت بر سمن‌های جوان در ۱۲ حوزه مختلف از جمله ایثار و شهادت، فرهنگی و ادبی، علمی و پژوهشی، خانواده، خیریه، گردشگری، کارآفرینی، اعتقادی، فضای مجازی، حقوق شهروندی، آسیب‌های اجتماعی و غیره در حال انجام فعالیت‌های متنوع با بهره‌گیری از ظرفیت ۱۴۷ سازمان مردم‌نهاد است.

هم اینک ۱۴۷ تشکل و سازمان مردم‌نهاد استان همدان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی فعالیت دارند.

چاروسایی خاطرنشان کرد: سمن‌ها می‌توانند با شماره ۳۸۲۶۳۶۳۴-۰۸۱۳ تماس گرفته و نسبت به هماهنگی لازم جهت این ملاقات سه شنبه‌ها اقدام کنند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

چاروسایی بیان کرد: در واقع تغییر نگرش به سازمان‌های مردم نهاد در دوره دولت، موجب مشارکت دادن آن‌ها در برنامه‌ها و تلاش برای رفع آسیب‌ها و معضلات با بهره گیری از توان سمن‌ها شد و در این بین نگاه حمایتی مدیریت ارشد استان همدان نیز راهبردی را ایجاد کرد تا سمن‌ها با شور و شوق مضاعف در مسیر خدمت به مردم در کنار مسوولان هم قدم شوند.

بخوانید:  اولین مرکز دندانپزشکی کارگری کشور در تاکستان افتتاح شد

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت تقویت و توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها با حضور و مشارکت همه‌جانبه جوانان در امورات اجرایی کشور است که خوشبختانه در سطح استان همدان در این راستا اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

ظرفیت گرانبهای سمن ها

وی برگزاری سه شنبه‌ها با سمن‌ها را طرحی ماندگار دانست و گفت: سه شنبه‌ها نسبت به پیگیری امور جوانان اقدام می‌کنیم ضمن اینکه از ایده‌ها بهره مند شده و پیشنهادها را مورد استقبال قرار می‌دهیم.

سمن‌ها می‌توانند با شماره ۳۸۲۶۳۶۳۴-۰۸۱۳ تماس گرفته و نسبت به هماهنگی لازم جهت این ملاقات سه شنبه‌ها اقدام کنند.

وی افزود: هدف اصلی از تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها تقویت نسبی مثبت اندیشی بین جوانان و افزایش مشارکت جوانان در بخش‌های مختلف اجرایی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و فرهنگی است.

حقیقی سه شنبه با سمن‌های جوان را یکی از برنامه‌های مهم هفتگی دستگاه ورزش و جوانان برشمرد و گفت: برای پیگیری امور جوانان محدودیتی قایل نیستیم و هر زمان که مطالبه کنند، برای آن‌ها وقت خواهیم گذاشت.

رییس گروه ساماندهی امور جوانان استان همدان در این باره می‌گوید: ظرفیت‌سازی و اعتماد به کارایی و توانمندی سازمان‌های مردم نهاد در عرصه‌های مختلف، منجر به توان‌افزایی سمن‌های همدان شده و مسیر خدمت هرچه بهتر را به مردم دیار الوند مهیا ساخته است؛ میراثی گران‌بها که برای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باقی خواهد ماند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز از برپایی ایستگاه مشاوره در کافه دختر خانه جوان خبر داد و گفت: این مشاوره‌ها در حوزه‌های مختلف سبک زندگی، ازدواج، خانواده، تحصیلی و غیره فعالیت دارد.

بخوانید:  انتقادی به پرسپولیس وارد نیست/ اسماعیلی‌فر فراتر از انتظار بود

راه‌اندازی کافه دختر جوان

فعالیت ۱۴۷ سمن

«حمدالله چاروسایی» افزود: امروزه سمن‌ها به ویژه در حوزه جوانان با حمایت‌های همه جانبه دولت طی ماه های اخیر توانسته‌اند به توانمندی‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دست یابند و مسوولان اجرایی را در خدمت هرچه بهتر به آحاد مردم یاری کنند.

«یوسف خدرویسی» افزود: کافه دختر خانه جوان همدان مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی با مدیریت اشتراکی معاونت جوانان، خانه جوان و گروه جهادی دختران ریحانه خلقت اداره می‌شود که برنامه‌های متنوعی برای جذب دختران با تفکرات مختلف را تهیه و تدوین کرده است.

وی بیان کرد: اغلب بحث‌ها و موضوعات مطرح شده در این نشست‌ها به دغدغه‌های جاری قشر جوان ارتباط دارد و مدیریت دستگاه ورزش و جوانان نیز برحسب وظیفه و مسوولیتی که دارد، دستورات لازم را اتخاذ می‌کند.

وی یکی از این اقدامات که امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم ایجاد فضایی امن برای پسران و دختران جوان به صورت مجزا (روزهای مشخص) در محل خانه جوان عنوان کرد.

حمایت خاص از سمن‌های کارآفرین و خلاق

وی اضافه کرد: خیزش سمن‌ها و اعتماد دولت به سازمان‌های مردم نهاد در ورود به عرصه‌های اجرایی نه تنها امید را در دل جوانان مستعد و نخبه ایجاد کرده بلکه شروع راهی است برای مشارکت هرچه بهتر آنان در مسیر اداره کشور و پرورش مدیرانی که آینده ساز این مرز و بوم خواهند بود.

وی خواستار همدلی و مشارکت همه جانبه سمن‌ها در بخش‌های مختلف شد و افزود: سمن‌های جوان توانایی حل مشکلات را دارند و باید به آن‌ها اعتماد شود.

ورود بدون واسطه