رانش زمین در اندونزی دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشت



به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، طبق گزارش منابع محلی و دولتی، تازه‌ترین سیل و رانش زمین در مرکز اندونزی دست کم ۱۴ کشته برجای گذاشت است.

به گفته آژانس بلایای طبیعی این کشور، این فاجعه منجر به تخریب چندین خانه و وارد کردن خسارت قابل توجهی به جاده‌ها شده است. آژانس بلایای طبیعی اندونزی گزارش داد که بیش از ۱۰۰ خانه آسیب جدی دیده اند و ۴۲ خانه به طور کامل تخریب شده اند. علاوه بر این، چهار جاده و یک پل در این حادثه آسیب دیدند.

طبق اظهارات عبدل موهاری، سخنگوی آژانس کاهش بلایای اندونزی (BNPB)، رانش زمین در منطقه لووو، سولاوسی جنوبی، درست بعد از ساعت ۱ صبح روز جمعه به وقت محلی رخ داد. وی گفت: در مجموع ۱۴ نفر بر اثر سیل و رانش زمین در منطقه لووو در استان سولاوسی جنوبی جان خود را از دست داده اند.

براساس گزارش تایمز آو ایندیا، بیش از ۱۰۰ نفر به مساجد یا خانه‌های بستگان خود منتقل شده اند و مقامات در تلاش هستند تا بیش از ۱۳۰۰ خانواده آسیب دیده را تخلیه کنند.

به گفته موهاری، در یک حادثه جداگانه در استان سولاوسی جنوبی، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده است و دو نفر دیگر در سیل روز جمعه زخمی شدند.

رانش زمین در فصل باران در اندونزی طبیعی است و این وضعیت در مناطق خاصی با جنگل زدایی تشدید می‌شود. بارندگی‌های شدید طولانی مدت نیز منجر به جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور مجمع الجزایر می‌شود.

این کشور در طول فصل بارانی خود با یک سری رویداد‌های شدید آب و هوایی دست و پنجه نرم می‌کند و به باور کارشناسان، تغییرات اقلیمی، میزان وقوع این حوادث طبیعی را شدیدتر کرده است.

بخوانید:  افزایش تولید جهانی میتسوبیشی/ موفقیت اوتلندر PHEV در بازار امریکا

در ماه مارس، سیل و رانش زمین در جزیره سوماترا جان حداقل ۳۰ نفر را گرفت و بسیاری هنوز مفقود هستند. در ماه دسامبر، رانش زمین و جاری شدن سیل در نزدیکی دریاچه توبا در سوماترا، هتلی را ویران کرد و ده‌ها خانه را با خود برد و دست‌کم دو کشته برجای گذاشت.

انتهای پیام/



منبع